Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Quality Hotel Park Södertälje
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

På det här hotellet verkar Platinumförmånen med garanterad uppgradering vara helt bortglömd... De skyller alltid på att det är fullbokat, men det är det inte när jag bokat långt i förväg...
Jag skulle i efterhand skriva till Platinum support och klaga. Med lite tur få hotellet en utskällning. Enda sättet att få skithotellen att bättre sig när det gäller uppgradering. Tänk om alla var lika bra som Comfort Arlanda?

Jag skulle i efterhand skriva till Platinum support och klaga. Med lite tur få hotellet en utskällning. Enda sättet att få skithotellen att bättre sig när det gäller uppgradering. Tänk om alla var lika bra som Comfort Arlanda?
Eller Clarion Hotel Arlanda där jag upplever det väldig bra med uppgraderingar (nära på 100% till svit som Platinum).

Håller med om att vi som gäster ska uppmärksamma supporten när hotell gång på gång inte uppfyller villkoren i medlemskapet.

Lite vistelser i Göteborg från senaste månaderna

Hotell: Clarion Collection Mektagonen
Nätter: 4
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Standard två enkelsängar
Status: Gold
Receptionisten frågade proaktivt vilken fri dryck jag ville ha vid incheck. Inte uppgraderad, men inga andra rumskategorier fanns heller tillgänliga för bokning vid incheck. Fick alltså de förmåner jag kunde ta del av, så kan inte klaga.

Hotell: Quality Hotel 11
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum (enkelsängar)
Fick info om fri dryck och vart jag kunde använda vouchern. Rummet visade sig vara uppgraderat till Superior med liten balkong och fin utsikt när jag kom upp. Bra!

Hotell: Quality Hotel The Weaver
Fick: Standard två enkelsängar
Inget nämnt om statusförmåner vid incheck och i allmänhet okunnig/ny personal i repan. Superior m.fl fanns tillgängligt vid incheck.

Hotell: Clarion Hotel The Pier
Fick: Studiolägenhet
Verkligen några snäpp upp jämfört med de ovan i allmänhet. Trevligt välkomnande och fick veta att mitt rum var uppgraderat till apartment. Fräscht, lyxigt och rymligt rum på vån 9 med utsikt över Göta Älv. Inga konstigheter med fri dryck och voucher heller. Frukosten kunde dock varit bättre (där vinner Quality 11 av dessa).

Hotell: Comfort Hotel Siny
Nätter: 3
Bokat: 2 bonus standard och 1 compact betalande
Fick: Junior Suite med bastu

Ringde i förväg och bad om rum med badkar. Visade sig att endast junior suites med bastu har badkar. Bra walkin dusch också. 3de natten i compact skulle vara superior men tjejen i receptionen fixade det så vi behövde inte byta rum och fick Junior Suite i 3 nätter. Strawberry kanske blir skit nästa vecka men de går ut med flaggan i topp för mig iallafall.

Toppen