Hotell: At Sic
Nätter: 1
Bokat: Standard Amex Platinum FH&R (uppgraderingar i mån av tillgång)
Fick: Till slut Junior Suite
Status: Gold
Det här var intressant. Efter problem när vi bodde här i februari svarade jag på en enkät och berättade om några av problem (kaotisk front desk, ingen vegetarisk mat i en av restaurangerna).
Fick svar av en högt uppsatt person på Front Office. De skulle kompensera vid nästa besök om jag tog kontakt. Informerade de att vi skulle komma för bröllopsdagen.
Fick fråga om jag önskade något. Bad om rum med badkar, gärna lite romantisk. Fick svar att det var ordnat med badkar och högt upp i hotellet. Och att det skulle finnas en överraskning i rummet.
Såg i appen tidigt på morgonen att vi hade ett rum på 12te våningen. Kändes bra.
Checkade in tidigt men rummet var inte städat. Kom tillbaka 1600. Rummet klar. Men datorstrul. Tar en hel del tid. Vi är uppgraderade till superior, men får besked, tyvärr gick det inte att ordna ett badkar. Visade upp epost konversation där vi blev lovade ett badkar.
De jobbar ett tag. Ok rum på lägre våningen men med badkar. Går upp. Ingen badkar. Knack på dörren. Tjejen från receptionen som frågar om vi hade fått kaffegodis som Amex kunder ska ha. Ju, men rummet har tyvärr inget badkar.
Hon åker iväg för att kolla, ringa upp lite senare, ska komma upp med ny rumsnyckel. Tar en bra stund. Tillslut dyker hon upp. Tillbaka till våning 12, denna gång Junior Suite och badkar. Klockan är nu 17.00. Jag bryr mig inte om att fråga om det finns en överraskning som väntar på oss i original rummet. Om de inte lyckades fixa badkar förrän tredje försöket tror jag knappast det finns något billig halvflaska cava i rummet. Och vi har en halva champagne med oss som vi kanske hinner dricka innan middagsbokningen när vi har badat klart.
Jag tror det finns människor som vill leverera bra service på At Six, men någonstans finns det mycket grus i maskineriet. Troligen på mycket hög nivå.