Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Clarion Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Standard två enkelsängar (”kampanj”)
Fick: Vet inte riktigt, men fick balkong :)
Status: Platinum

Riktigt trevligt bemötande i receptionen också, väsensskilt jämfört med Globenhotellet tidigare i veckan.
 
Första gången på Comfort Hotel Winn i Umeå som jag inte blivit uppgraderad. Supertrevlig tjej i repan som bad om ursäkt för detta och sa att sommartid är det många familjer som bokar de stora rummen.
Är guld.
Sa hon att det inte gick att uppgradera vid incheckning eller fick du påminna om uppgradering?
 
Hotell: Clarion Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Superior Dubbelrum
Fick: Etage Suite (bubbelbad, bastu)
Status: Blue

Disclaimer: Såg att jag vid bokning nämnde att vi firar bröllopsdag just 4 juli OCH FruBrandten fyller år vilket nog påverkade mer än Blue-medlemskapet.

Väldigt trevlig personal vid incheck!
 
Hotell: Clarion Stockholm
Nätter: 1
Bokat: Superior Dubbelrum
Fick: Etage Suite (bubbelbad, bastu)
Status: Blue

Disclaimer: Såg att jag vid bokning nämnde att vi firar bröllopsdag just 4 juli OCH FruBrandten fyller år vilket nog påverkade mer än Blue-medlemskapet.

Väldigt trevlig personal vid incheck!
Grattis, rätt personer fick vinstlotten den här gången!
 
Hotell: Clarion Draken Götlabörg
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelsäng, full rate tror jag iom bokat igår
Fick: Vet inte säkert, fick först ett rum med två enkelsängar och en lapp som sade typ ”välkommen på konferens, ses på middagen ikväll”.. tror jag hade fått fel rum och de flyttade upp oss en våning till vad som skulle kunna vara superior. Draken har uppenbarligen lite kvar att slipa på.
Status: Gold

Edit: minibaren varm och luktade varmt kylskåp.. det här är ju inte riktigt så bra som jag hoppats
 
Last edited:
Hotell: At Sic
Nätter: 1
Bokat: Standard Amex Platinum FH&R (uppgraderingar i mån av tillgång)
Fick: Till slut Junior Suite
Status: Gold

Det här var intressant. Efter problem när vi bodde här i februari svarade jag på en enkät och berättade om några av problem (kaotisk front desk, ingen vegetarisk mat i en av restaurangerna).

Fick svar av en högt uppsatt person på Front Office. De skulle kompensera vid nästa besök om jag tog kontakt. Informerade de att vi skulle komma för bröllopsdagen.
Fick fråga om jag önskade något. Bad om rum med badkar, gärna lite romantisk. Fick svar att det var ordnat med badkar och högt upp i hotellet. Och att det skulle finnas en överraskning i rummet.

Såg i appen tidigt på morgonen att vi hade ett rum på 12te våningen. Kändes bra.

Checkade in tidigt men rummet var inte städat. Kom tillbaka 1600. Rummet klar. Men datorstrul. Tar en hel del tid. Vi är uppgraderade till superior, men får besked, tyvärr gick det inte att ordna ett badkar. Visade upp epost konversation där vi blev lovade ett badkar.

De jobbar ett tag. Ok rum på lägre våningen men med badkar. Går upp. Ingen badkar. Knack på dörren. Tjejen från receptionen som frågar om vi hade fått kaffegodis som Amex kunder ska ha. Ju, men rummet har tyvärr inget badkar.

Hon åker iväg för att kolla, ringa upp lite senare, ska komma upp med ny rumsnyckel. Tar en bra stund. Tillslut dyker hon upp. Tillbaka till våning 12, denna gång Junior Suite och badkar. Klockan är nu 17.00. Jag bryr mig inte om att fråga om det finns en överraskning som väntar på oss i original rummet. Om de inte lyckades fixa badkar förrän tredje försöket tror jag knappast det finns något billig halvflaska cava i rummet. Och vi har en halva champagne med oss som vi kanske hinner dricka innan middagsbokningen när vi har badat klart.

Jag tror det finns människor som vill leverera bra service på At Six, men någonstans finns det mycket grus i maskineriet. Troligen på mycket hög nivå.
 
Toppen