Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Hobo, Stockholm
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

IMG_4149.jpeg

IMG_4147.jpeg

Inte så särdeles extraordinär uppgradering. Trevlig frukostrestaurang men inte någon dunderfrukost direkt heller.

Hotell: Quality Friends, Solna
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum, alumni-pris.
Fick: Superior dubbelrum

IMG_4159.jpeg

IMG_4160.jpeg

Trevligare utsikt på Quality. Hörnrum också. Hade hoppats på möjlighet att koppla mobilen till TV men så modernt var det inte. Jag vet inte riktigt varför de skulle ha så dov belysning över frukostbuffén heller?

Hotell: Quality Friends
Nätter: 2
Bokat: Moderate (utan fönster)
Fick: Superior dubbel (hörnrum med 3 stora fönster)
Status: Guld

Det började med ett mail om ett erbjudande att uppgradera till rum med fönster mot betalning. Svarade att som guld så ska jag få uppgradering om lediga rum finns.
48 timmar innan blev jag uppgraderad till standard 2 enkelsängar (nu med fönster) Vid ankomst så var jag uppgraderad till Superior. (Hörnrum våning 23)
Har alltid fått bra uppgraderingar på Friends hotellet.

EDIT: Samma rum som Jonas i posten ovanför insåg jag precis
9ce8c562694dc608af29c8a6375449b7.jpg
5bee26e3383ecd14e3a502eaaf46d596.jpg
48cd6ea1b5fbcbe4caf3efd875295c57.jpg

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk

Hotell: Villa Copenhagen
Nätter: 2 nätter
Bokat: Queen standard
Fick: Superior dubbelrum

Uppgraderad direkt i samband med bokningen. Efterfrågade uppgradering till högre rumskategori vid incheck (Platinum förmån), fick svaret att de redan uppgraderat mig. Lång kö vid incheck och orkade inte ta diskussionen avseende den förmånen. Mycket folk på hotellet, bara udda tider lediga för poolen, vi gick bara dit och frågade snällt om vi fick bada lite, vilket funkade. Städningen lämnar lite att önska, glas saknades, ingen påfyllning av toapapper, etc. När jag var här senast i september förra året kändes det som hotellet var på topp, nu lite sämre men kan ju vara att det var hög beläggning. Frukosten var som vanligt superb, dock rekommenderas att inte gå 10:30 (sista tiden, så det börjar bli utplockat).

Hade våning 23. Och ja även den tv var krånglig att få igång. Men värst var nog att scanna frukost koden. Fick det bara att funka på hissprojektionen.

Skickat från min SM-X700 via Tapatalk

Märkligt det där med TV. På Clarion i Sundsvall respektive Comfort Arlanda verkar vissa appar (t ex youtube) vara spärrade från att casta via den inbyggda funktionen.

Toppen