Onelifetolive skrev:Uppföljning:Jag brukar aldrig påpeka sånt som utebliven välkomstgåva för hotellpersonalen, då det känns lite pinsamt. Istället brukar jag gå och irritera mig på det hela, men den här gången tänkte jag göra ett litet undantag.Pratade med personalen i receptionen dagen efter och förklarade att den fina välkomstgåvan man brukar få som RRG/RRP hade uteblivit dagen innan, vilket ju var lite tråkigt eftersom det är något jag brukar se fram emot. Jag fick förklarat för mig att det måste ha blivit något fel, men att han skulle se till att det löstes under dagen. Fint så.Gick till jobbet.Kom tillbaka sent på kvällen. Möttes av ett tomt bord på rummet = ingen välkomstgåva.Pallade inte tjata mer men drog iväg ett (sakligt/informativt) mail till hotellets
[email protected] tänker att man som hotell vill få veta när saker och ting inte funkar.Men... den totala tystnad jag har mötts av får mig att inse att motsatsen råder.Så... en uppmaning till samtliga hotell i hela världen:Skriv inte i era medlemsförmåner att en välkomstgåva ska finnas på rummet, om ni inte kan garantera att det verkligen funkar.Dom ~10% av gångerna som gåvan uteblir, orsakar mer irritation när man har förväntat sig något, än om det uteblir när man inte förväntat sig något.Hade det inte stått med bland förmånerna, hade man däremot blivit mycket positivt överraskad dom gångerna det faktiskt stått något på rummet - då man INTE har förväntat sig något.Klicka för att utvidga...