Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Park Inn by Radisson Oslo Airport Hotel West
Bokat: Superiorrum med double stay-kampanjen
Erhöll: Juniorsvit, riktigt generöst fruktfat, en skål nötter, personligt välkomstmeddelande
Noterar: Bilen står utanför hotellet. Kostnadsfritt. Unikt!

Så - med två övernattningar till innan årsskiftet lyckas jag med minsta möjliga marginal uppnå Platinum även för 2019.

Repris på Park Inn by Radisson Oslo Airport West
Bokat: Superiorrum med double stay-kampanjen
Erhöll: Juniorsvit, en skål nötter, personligt välkomstmeddelande
Noterar: En vecka efter sista vistelsen hälsar samma receptionist välkommen med förnamn. Bra stämning på detta hotell

Art'Otel Berlin Ku'damm
Bokat: Standardrum(!) med double stay-kampanjen
Erhöll: XL-rum, generöst fruktfat, personligt välkomstmeddelande och sen utcheckning
Noterar: Första gången på ett Art'Otel. Över förväntan. Kan rekommenderas.

Bonus: Nu har jag med minimal marginal kvalat in för ytterligare ett Platinum-år.

2019-01-09--2019-01-18.

Tillbaka i ekorrehjulet igen ;)

Återigen Radisson Waterfront Stockholm.

Bokat: Standardrum.

Erhöll: Businessclass samt vatten, frukt, lite choklad,välkomstkort. Fick även ett nytt fruktfat och välkomnande åt min hustru som hälsade på över helgen.

Mycket nöjd med bemötande och service vid påpekande.

God fortsättning till Er alla.

Provade en gammal favorit i veckan: Radisson Blu Royal Bryssel. Uppgraderad från
standardrum till något slags executiverum med godis och ett par flaskor vatten. De
hade bra koll och drog av 15% på matnotan från kvällen. Är RR/Guld.

Radisson Blu Helsingborg (bodde innan jul)

Bokat: Superiorrum med "double stays, double points"-kampanjen
Erhöll: Premiumrum. Fick 2 flaskor vatten på rummet som Radisson medlem, men ingen välkomstgåva eller välkomstbrev (detta trots att min fru som guldmedlem fyllde jämt vilket hotellet visste då jag bokat bord till födelsedagsmiddag i restaurangen)
Status: RRG

Radisson Blu Edwardian Sussex bokat standard utan frukost. Fick standard men med två sängar och därmed något större rum (undrar hur litet det vanliga rummet är?).

Fick dock complimentary frukost för båda dagarna jag bor här. :)
3142a1f4912999894f1893e05d9279ad.jpg
ad1bc20c1748fb0a61d4d26dba33afba.jpg
fd3ce66f78dc9294d7b937e34f19d304.jpg
5e78704511b953116bcdf7527cc767ea.jpg

Radisson Blu Resort Gran Canaria Arguineguin, 1 natt

Bokat: standardrum 35m2 med seaview, bokat med Radisson poäng (70 000 p)
Erhöll: Premiumrum 35m2 med seaview och bubbelbadkar på balkongen. Fick välkomstbrevet i receptionen. Fick 2 flaskor vatten på rummet som Radisson medlem, men först ingen välkomstgåva. Välkomstgåvan kom nästa dag innan utcheckning och bestod av en flaska Cava, skuret kött, ost och oliver.
Status: RRG

Jag skulle säga att hotellet är inte värt sitt pris om man bokar för pengar, 2500-3000 kr inkl frukost för 2 personer. Radisson Blu Mogan är ett bättre och billigare hotell där frukost- och middagsbuffén också är större (dock är maten lite godare i Arguineguin hotellet).
IMG_3350.jpeg IMG_3356.jpeg IMG_3361.jpeg IMG_3414.jpeg

Summerar upp Januari, för nu blir det inte mer Radisson, och i Februari blir det nog mest Marriott..

Park Plaza Westminster Bridge, London
Från billigaste award till Superior Atrium (3 nätter)
Otroligt mycket upsell-försök mot deras finare rum, men det var ju ändå nyårsafton. Själv hade jag inga planer på att vara på hotellet mer än för att sova, så jag nappade inte. Ordentlig kaos på frukost, trots att de under en hel del tid öppnade upp största konferensrummet för extra frukostmatsal.

Radisson Collection Royal, Copenhagen
Från standardrum till Club Room 10th floor (3 nätter)

Radisson Blu Scandinavia, Göteborg (2 nätter)
Från standardrum till Junior Suite
Trainee utan kontroll gjorde incheckningen rörig. "vanliga kontakten" från repan kom hittade mig i baren senare på kvällen och kom och bad om ursäkt för det - snyggt!

Radisson Blu Scandinavia, Copenhagen (1 natt)
Från standardrum till renoverad svit på översta våningen (alla sviterna är kanske renoverade nu?)

Radisson Collection Royal, Copenhagen
Från standardrum till Club Room 16th floor (2 nätter)

Toppen