Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Viking igår. Uppgraderad från enkelrum till BC-rum med sedvanlig välkomstgåva (mineralvatten, frukt, chokladpraliner). Lite kuriosa: receptionisten trodde att min bokning var en felbokning och undrade om jag skulle dyka upp. "Vi har ju inga stamgäster här under julen"...

Waterfront idag. Uppgraderad från standardrum till superiorrum. Do not disturb på dörren verkar följas bra (=ingen välkomstgåva). Tidig incheckning före kl. 12 OK. Uppskattar också fråga om sen utcheckning vilket jag nyttjar imorgon.

Återkvalar, sent omsider, som CCC idag. Känns trots allt bra men jag har mina funderingar på byte av program (följer tråden som @agehall startat med intresse).

Ni som har bokat flera rum under en och samma vistelse, hur är er erfarenhet av att bli uppgraderade? Har alla rum blivit uppgraderade, bara kortinnehavarens eller inte alls? Har tre rum bokade på Radisson Blu Edwardian Bloomsburry Street i London i januari. Samtliga rum bokade med mitt CCG inlagt. Någon som har erfarenhet av just detta hotell och uppgraderingar?
Har ingen erfarenhet av Edwardian Bloomsbury street, men jag bokade två rum på Radisson Blu Scandinavia Oslo till mig och kollegan via clubcarlson.com, vi båda blev uppgraderade till BCrum. Gjorde samma sak på Scandinavia Köpenhamn, då blev bara jag uppgraderad till BCrum, han fick ett standardrum. Då var jag bara CCG och han hade ingen status på ClubCarlson alls (jag har nu hjälpt kollegan att statusmatcha mot sitt EBG:))

Last edited:
Det är många som rapporterat fått upgrade till BC på Viking, Stockholm. Jag har dock bott där otaliga gånger och alltjämt uppgraderats till superior, inget mer, ej heller breakfast. CCG :( eller är det så att man skall boka superior för att få BC.
Det är superior upgrade som jag annars fått på länge. Jag har mycket svårt att komma ihåg när jag sist fått BC upgrade. Och det är ju ofta på CC just dom superior rummen som är ingen vidare, men först BC rum börjar bli något. Hur gör ni det?

Det är många som rapporterat fått upgrade till BC på Viking, Stockholm. Jag har dock bott där otaliga gånger och alltjämt uppgraderats till superior, inget mer, ej heller breakfast. CCG :( eller är det så att man skall boka superior för att få BC.
Det är superior upgrade som jag annars fått på länge. Jag har mycket svårt att komma ihåg när jag sist fått BC upgrade. Och det är ju ofta på CC just dom superior rummen som är ingen vidare, men först BC rum börjar bli något. Hur gör ni det?
Låter märkligt. De är duktiga på stamgäster vilket du borde vara om du bott där "otaliga" gånger. Jag räknar alltid med uppgradering där nu så privat bokar jag alltid billigast möjliga (ibland enkelrum, ibland standardrum) och blir alltid uppgraderad till juniorsvit, BC-rum eller, som vid ett tillfälle i somras, den stora sviten med bastu. Är förvisso CCC med ca 20 stays och 50 nätter per år på hotellet men ändå.

Tror att royal viking uppgraderar så gått de kan, men de uppgraderar ju inte mer än de måste typ. Är det fullbokat på hotellet så är sannolikheten större att jag får en royal suite än annars känns det som iaf..

Uppgraderad från standard king till en 2 rums bubbelbads svit på Radisson resort at the port (Cape Canaveral, FL)
Imorgon blir det Kennedy Space Center för hela slanten.

Businessclassrum på St Helen's i Dublin idag - ganska stort vardagsrum med diverse soffor, dubbla skrivbord och en trevlig utsikt.

Är CCG.

Toppen