Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Igår. Bokat points+cash, standardrum på nya Park Inn Alna, Oslo. Erhöll: rum högt upp med sött personligt meddelande och fruktfat. Besvikelse: parkeringen kostade NOK250!

Klen tröst. Din parkering var inte dyr för att vara i Oslo, om du inte lyckas finna en "normal" gatuparkering.
Själv fick jag betala NOK 400 för några veckor sedan :(

Tycker det är lite 50/50, brukar bli uppgraderad till BC rum om man bara stannar en natt men sällan uppgradering om man stannar mer än så. Uppgraderd på Waterfront, Basel och St Petersburg.

En majoritet av oss som har åkt till Aten med trippelpoängserbjudandet från SAS julkalender bor nu på Radisson Blu Park Hotel i Aten. Såvitt jag vet fick ingen av oss rumsuppgraderingar, men nu verkar de flesta ha fått löfte om gratis frukost imorgon, och nu när jag kom tillbaka till hotellet efter middagen stod en flaska vin och ett fruktfat på mitt rum.

+1 på detta. Ingen uppgradering, men gratis frukost samt vin vid hemkomst. Ringde och fick den utbytt till öl åt mig å vatten åt dottern. Känns lite onödigt med en flaska vin vid midnatt ensam...

Får man gissa på att ni fick ett av rummen som slutade på 41? Det är isf "Executive suites" med två rum och två balkonger, ena rummet är ganska trekantigt eftersom att det ligger i en typ 45 graders hörn i huset. Jag har blivit uppgraderad till rum 241 när jag bott där med.

Stämmer bra det!

Bokat: 2-4-1 standardrum på Radisson Blu Dubai Downtown. Erhållit: BusinessClass-rum på tjugoandra våningen med fenomenal utsikt över Burj Khalifa.

Fundering: har någon haft lätt att hitta till det här hotellet med bil? Helt obegripligt ologiskt!

Hehe, jag har ju åkt förbi där rätt många ggr och tyckt det ligger så otroligt konstigt till. Nämnde det för min kollega som var med ner förra veckan också när vi åkte förbi då också. :)

Ingen uppgradering på Radisson i Aten, däremot verkade vi starta vågen med gratis frukost till svenskarna :)
Inget fruktfat, vin eller vatten som gåva, blev inget över huvud taget trots CCG. Någon flaska vatten saknades verkligen!
Vi hade i alla fall utsikt mot akropolis så det målet uppfylldes att ha sett det i alla fall.

Radisson Reagan National Airport (Washington D.C., USA)
Status: Gold Elite
Rom booket: Standard rom, to netter
Oppgradert: Nei.
Andre fordeler: Nei.
Klagde på overnevnte besøk (ettersom at blant annet in-room gift manglet), og fikk 15.000 CC-poeng som kompensasjon.

Radisson Blu Manchester Airport (Manchester, United Kingdom)
Booket: Billigste rom, en natt
Oppgradering: Nei
Andre perks: Nei
Klagde av samme grunn på dette hotellet, og mottok kompentasjon på 20.000 CC-poeng.

Park Inn by Radisson Heathrow (London, United Kingdom)
Rom booket: Billig easter rate for standardrom, en natt
Oppgradert: Ja, til business rom
Perks: Vann og kjeks på rom

Ingen uppgradering på Radisson i Aten, däremot verkade vi starta vågen med gratis frukost till svenskarna :)
Inget fruktfat, vin eller vatten som gåva, blev inget över huvud taget trots CCG. Någon flaska vatten saknades verkligen!
Vi hade i alla fall utsikt mot akropolis så det målet uppfylldes att ha sett det i alla fall.

Köpte du inte specifikt Akropolis view sågs det nog som en uppgradering i deras ögon.

Club Carlson T&C skrev:
Complimentary room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Upgraded room types will vary, but may include rooms with a higher or lower floor, rooms with preferred view, or recently renovated rooms. All upgrades subject to availability.

Konstigt dock att vin och frukt uteblev, det borde ju inte varit bundet till vilket rum man fick utan till att man är CCG.

Köpte du inte specifikt Akropolis view sågs det nog som en uppgradering i deras ögon.

Konstigt dock att vin och frukt uteblev, det borde ju inte varit bundet till vilket rum man fick utan till att man är CCG.

Det reflekterade jag inte över, om det finns en kategori som är specifik vy så kan man väl godta det som uppgradering.
Ingen större förlust att det inte fanns vin, men vatten var högst önskvärt.

Toppen