Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Hotell: Radisson Red Krakow
Bokat: Standard (Billigast)
Fick: Corner suite
Antal nätter: 2
Rate: Förbetald med app-rabatt
Status: VIP
När: Oktober 2024
Lite knackig engelska på receptionisten men jag uppfattade i alla fall att de uppgraderat mig och de bemötte mig väl. Nybyggt fräscht hotell med lita roliga retroarkadspel vid entreplan och bra frukost med tanke på det billiga priset. Testade deras miljövänliga initiativ att skippa städning och istället få poäng men jag kan tyvärr inte se att de krediterat mig något för detta.

Attachments

• 1728644954782.jpg
    1728644954782.jpg
    {memory} MB · Visningar: 115
  • 1728644954771.jpg
    1728644954771.jpg
    {memory} MB · Visningar: 109
  • 1728644954761.jpg
    1728644954761.jpg
    {memory} MB · Visningar: 105
Hotell: Radisson Blu Riverside Göteborg
Bokat: Standard (Billigast)
Fick: superior (high floor)
Antal nätter: 1
Rate: billigast möjliga med rabattbooster
Bokade två rum, båda uppgraderade. Helt klart bra värde för de 727 kr det kostade :)

Hotell: Radisson Blu Ajaccio Bay, Korsika
Bokat: Premium
Fick: Premium
Antal nätter: 6
Rate: Förbetalt, deal of the day

Bokade när jag var Premium-medlem, så betalade för frukost. Efter jag blev VIP gjorde hotellet om bokningen så jag fick 70 EUR att konsumera på plats vilket var en snygg gest tycker jag.

VIP gm SAS Goldkampanjen i höstas.
Hade bokat Juniorsvit på Radisson Blu Lanzarote. Blev svit med egen pool. Visade oss runt och lät oss välja från 3 varianter. Fri minibar (rejält tilltagen med Tanqueray (47,3% varianten) x2, Baileys x2, Lokal spansk brandy x2, Jamesson x 2, IPA x 2 plus olika läsk x2 och vatten.

Hotell: Radisson Blu Arlanda Airport Terminal (sky city)
Bokat: standard
Fick: junior svit
Antal nätter: 1
Rate: Flexibel App Member med discount booster 810kr!
När: Fredag-Lördag

Andra stay efter matchad VIP. Stordalen är på väg att tappa en Platinum kund. Detta gav mersmak.

Exakt samma data (inklusive veckodag) för mig. Clarion känns lite modernare men utsikt in i avgångshallen T5 från rummet fixar inte Stordalen. I princip samma pris som Comfort och valet mellan de två är enkelt…

Hotell: Radisson Blu Royal Viking Stockholm
Bokat: compact (cozy small room)
Fick: Premium room (med utsikt mot Hotel C)
Antal nätter: 2
Rate: Flexibel App Member med discount booster
När: jul

Välkomstgåvan var två flaskor vatten och 3 små godis men men. Kostade hälften av At Six och var inte så värst mycket sämre. Läget avgjorde då vi åkte tidigt vidare till:

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: standard (2x)
Fick: junior svit (2x!)
Antal nätter: 2+1
Rate: Flexibel App Member utan discount booster
När: jul

Fullbokat 25-26, trots det uppgraderas även rummet till kompisarna. Välkomstgåvan två chokladbollar och en mandarin (på bägge rummen!). Bra värde för drygt 3000kr totalt.

Noterade att discount boostern ger sämre rate på just detta hotell. Vet att det skrivits om tidigare. Stämde flera datum jag kollade och bokade på Scandinavia i Göteborg. Fanns även på ett annat hotell som jag nu har glömt vilket. Allt som oftast är dock discount boostern bättre.

IMG_3632.jpegIMG_3605.jpeg

Last edited:
Toppen