Rickard_O
Medlem
Förstår inte va det är att vara konfunderad över, 850:-/näsa för fri mat och dryck per dygn på ett hotell som troligen är mer upscale än random all inclusive hotell i Bulgarien eller Turkiet.Någon här som har erfarenheter av Radisson Beach Larnaca eller Radisson Blu Resort, Gran Canaria.
Larnaca: Verkar vara väldigt bra och samtidigt bra priser. Har såklart lusläst Trip Advisor och deras egen sidas gästkommentarer. Verkar vara riktigt nice. Pris ca 1100:-/natt med frukost genom VIP-status och förhoppningsvis uppgradering. Däremot blev jag lite konfunderad över att priset gick upp till 2800:-/natt med all inclusive.
Väljer i stort sett på Cypern eller Gran Canaria för vistelse i början/mitten av november för sol, mat, bad och lite omgivningar att bese.
Nyfiken på vad du förväntar dig att en sådan tjänst ska kosta?
I detta pris betalar du ju för frukosten också, så du behöver ju räkna med det.
Om du går ut och käkar alla måltider på stan
Macka, juice och en kaffe - 100:-
Lunch med två öl - 200:-
3 rätters middag med halv flaska vin - 500:-
Skulle säga dessa är rätt rimliga priser vid Medelhavet om man har någorlunda medel standard.
Då är det samma pris som tillägget på rummet men du kommer troligen dricka mer alkohol än om du hade gått ut på stan.
Nu hade jag valt bort all inclusive av andra principskäl än pris.
Men räknar du på detta sätt så ser jag inte prisproblematiken, jag lagar inte min egna mat när jag är ute och reser, gör man det så blir ju prisskillnaden större.