Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Någon här som har erfarenheter av Radisson Beach Larnaca eller Radisson Blu Resort, Gran Canaria.

Larnaca: Verkar vara väldigt bra och samtidigt bra priser. Har såklart lusläst Trip Advisor och deras egen sidas gästkommentarer. Verkar vara riktigt nice. Pris ca 1100:-/natt med frukost genom VIP-status och förhoppningsvis uppgradering. Däremot blev jag lite konfunderad över att priset gick upp till 2800:-/natt med all inclusive.

Väljer i stort sett på Cypern eller Gran Canaria för vistelse i början/mitten av november för sol, mat, bad och lite omgivningar att bese.
Förstår inte va det är att vara konfunderad över, 850:-/näsa för fri mat och dryck per dygn på ett hotell som troligen är mer upscale än random all inclusive hotell i Bulgarien eller Turkiet.
Nyfiken på vad du förväntar dig att en sådan tjänst ska kosta?
I detta pris betalar du ju för frukosten också, så du behöver ju räkna med det.

Om du går ut och käkar alla måltider på stan
Macka, juice och en kaffe - 100:-
Lunch med två öl - 200:-
3 rätters middag med halv flaska vin - 500:-
Skulle säga dessa är rätt rimliga priser vid Medelhavet om man har någorlunda medel standard.
Då är det samma pris som tillägget på rummet men du kommer troligen dricka mer alkohol än om du hade gått ut på stan.

Nu hade jag valt bort all inclusive av andra principskäl än pris.
Men räknar du på detta sätt så ser jag inte prisproblematiken, jag lagar inte min egna mat när jag är ute och reser, gör man det så blir ju prisskillnaden större.

Förstår inte va det är att vara konfunderad över, 850:-/näsa för fri mat och dryck per dygn på ett hotell som troligen är mer upscale än random all inclusive hotell i Bulgarien eller Turkiet.
Nyfiken på vad du förväntar dig att en sådan tjänst ska kosta?
I detta pris betalar du ju för frukosten också, så du behöver ju räkna med det.

Om du går ut och käkar alla måltider på stan
Macka, juice och en kaffe - 100:-
Lunch med två öl - 200:-
3 rätters middag med halv flaska vin - 500:-
Skulle säga dessa är rätt rimliga priser vid Medelhavet om man har någorlunda medel standard.
Då är det samma pris som tillägget på rummet men du kommer troligen dricka mer alkohol än om du hade gått ut på stan.

Nu hade jag valt bort all inclusive av andra principskäl än pris.
Men räknar du på detta sätt så ser jag inte prisproblematiken, jag lagar inte min egna mat när jag är ute och reser, gör man det så blir ju prisskillnaden större.
Förstår din invändning. Lite intressant bara att all-inclusive kostar dubbelt så mkt per dag som själva hotellet med frukost.

När jag tittar på Radisson Beach Gran Canaria är tillägget för AI ca 600:-/dygn.

Rent principiellt tycker jag bättre om att välja olika restauranger samt från à la cartemeny.

Min undran här var också om ngn här bott på de hotellen och har ngn bedömning om den generella nivån. Priset på Larnaca är ju ett fynd, särskilt om de följer sin VIP-policy om uppgradering till bästa rum.

• Gilla
Reactions: Gus
Har inte bott där, men kan rekommendera Radisson Blu Resort & Spa Mogan en bit bort. Bra frukost men skippa all inklusive. Gör mitt andra besök där i november och ska då testa VIP-statusen :)
Många tack för input. :) Det verkar vara jättefräscht, men saknar nog havsutsikten och är ett par k’ dyrare per natt. Håller tummarna att de håller sin VIP-nivå även för dig.

Det här är ju inte så sexigt, men det finns några aspekter som är intressanta:

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Hotel Göteborg
Bokat: Standard
Fick: Executive Room med utsikt över Drottningtorget
Antal nätter: 2
Rate: Förbetalt med Hotels.com (inte mitt fel!)
Status: VIP
När: September 2024

Jag hade (bortom min kontroll) ett hotellrum bokat via Hotels.com och visst, jag hade guld där och tänkte att jag får åka upp ett snäpp. Nämnde dock att jag inte bokat det själv och är VIP på Radisson och vips åkte vi upp några snäpp till. Därtill voucher i restaurangen som nu utnyttjas till deras to-go-sallad och det mest anmärkningsvärda: ALLA hotell i Göteborg är fullbelagda under bokmässan (inte mitt skäl till övernattning dock). Den inflation vi var rädda för med den galna statusmatchningen visade sig åtminstone inte här vara en issue.

Jag hade (bortom min kontroll) ett hotellrum bokat via Hotels.com och visst, jag hade guld där och tänkte att jag får åka upp ett snäpp. Nämnde dock att jag inte bokat det själv och är VIP på Radisson och vips åkte vi upp några snäpp till. Därtill voucher i restaurangen som nu utnyttjas till deras to-go-sallad och det mest anmärkningsvärda: ALLA hotell i Göteborg är fullbelagda under bokmässan (inte mitt skäl till övernattning dock). Den inflation vi var rädda för med den galna statusmatchningen visade sig åtminstone inte här vara en issue.

Jag frågade några av personerna som jag hade hjälpt att uppgradera till Radisson VIP. De flesta av dessa människor hade inte använt ett Radisson-hotell sedan uppgraderingen till VIP. Vissa sa att de hade hoppat över Radisson ändå eftersom de hittade andra hotell som låg lika bra och billigare med en inkluderad frukost också.

När Strawberry öppnade dörrarna för att alla enkelt skulle kunna bli Guld förväntade jag mig en nedgång i uppgraderingar. Jag har inte sett en sådan nedgång i uppgraderingar. Jag har sett en ökning av att få gratis flaskor med vatten utan att fråga. Samma här med Radisson.

Jag tror det är mycket folk men mycket grupp bokningar och få status vilket gör att de helt enkelt inte har sålt ut de högre klasserna.

Jag har vid mer än ett tillfälle behövt använda bokningsgsrantin vid bokmässan (som visserligen inte gäller då, men det brukar lösa sig med hotellet) och fått allt hörnsvit till kungasviten.

Hotell: Radisson London Heathrow (ej RED)
Bokat: Cosy (lägsta)
Fick: Standard
Antal nätter: 1
Rate: Förbetald med app-rabatt
När: Oktober 2024

Vid check-in ingen kommentar om uppgradering eller VIP. På min fråga om vilken kategori jag blivit tilldelad var svaret Cosy, som jag bokat. Jag frågade om uppgradering med VIP och receptionisten försvann för att fråga sin chef. Svaret var att alla högre kategorier var fulla. Jag visade att jag kunde boka åtminstone ett Standard-rum i appen. Personen försvann bak igen och kom tillbaka å sa att de brukar uppgradera till Superior och inte tänkte på standard. Så det blev standard till sist.

Hotell: Radisson Blu Prague
Bokat: Standard (Billigast)
Fick: Penthouse Suite
Rate: Förbetald med app-rabatt
När: Oktober 2024

Man babbla på rejält i repan om min status och bjöd på voucher som omvandlades till två glas prosecco i baren. Kom även upp personal en gång om dagen och ringde aggressivt på dörrklockan för att avlämna en flaska vatten och en chokladbit. Blev orolig första gången att det hade hänt något så hon fick se mig ganska naken. Rätt så dåligt gym och ingen jättebra frukost men schysst uppgradering.

Attachments

• 1729260773739 (1).jpg
    1729260773739 (1).jpg
    {memory} MB · Visningar: 80
  • 1729260773729 (1).jpg
    1729260773729 (1).jpg
    {memory} MB · Visningar: 82
Toppen