Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Park Inn Hammarby Sjöstad. Vanliga uppgraderingen (som jag har ca 90% av gångerna) business rum och frukt, nötter och Ramlösa. Problem med TV-kanalerna för tillfället så fri video on demand istället, helt ok. Gillar dock inte det nya captive portal systemet som jag antar att hela koncernen har (internetbiljettsystemet)

På park inn Hamamby sjöstad brukar jag alltid få rum 1302 vilket gör att man känner sig nästan hemma där när man bor där. Har dock inte bott där med concierge status så vet inte om man får något annat rum då...

På Waterfront har jag bara fått ett rum med vy mot mälaren typ de 4 gånger jag bott där med EBG.

På royal viking har jag bott 4 gånger med och fått uppgradreat 2 av gångerna.

På Arlanda har jag bott på Arlandia flest gånger och där har jag blivit uppgraderad varje gång till business class rum alla 6 gånger jag bott där. På park inn på arlanda har jag bott två gånger och där har jag blivit typ uppgraderad en gång, alltså jag fick ett handikappsrum som var lite större i markplan.

I Dublin har jag bott på flygplatsen en gång och där fick jag ingen uppgradering eller present. Jag har även bott på st. Helens söder om centrala Dublin och där fick jag uppgradering till business class, vilket i deras fall är typ en svit med flera rum. I centra dublin på royal har jag bott 4 gånger och samtliga gånger har jag fått ett business class rum.

En gång har jag bott i Bryssel på royal och där fick vi en jr svit. Bodde även en natt på EU hotellet i Bryssel men fick ingen uppgradering eller present där.

I Malmö på park inn så har jag de 5 gånger jag bott där fått ett rum som har rolig kaffe maskin, men då jag inte dricker kaffe har jag inte brytt mig mycket om det. på Radisson i Malmö har jag bott 3 gånger och fått uppgradering 2 gånger, fast här spelar det ju inte så stor roll för de har kolosalt stora rum iaf...

En sak jag tänkt på att när man får business class eller sviter i länderna utanför Sverige ingår inte frukost som det gör i Sverige.

En sak jag tänkt på att när man får business class eller sviter i länderna utanför Sverige ingår inte frukost som det gör i Sverige.

Det där kan inte stämma helt och hållet.
Bodde 2 nätter på Radisson Blu Hotel i Tallinn och blev uppgraderad till business room och fick frukostbuffén.
Bodde 3 nätter på Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel i London, fick inget uppgraderat rum men fick ändå frukostbuffén, hade bokat rum utan frukost.

Last edited:
Tar en sammanfattning:

Park Inn Hammarby Sjöstad - Blir i princip alltid uppgraderad till business dvs X02-rummen, ofta någon av de översta våningarna. Har fått suiten en gång men det måste ha berott på att alla business var bokade, de verkar inte ge den om de inte behöver. Får alltid frukt samt nöt/russin-mix i shotglas och oftast en mineralvatten. Inte så lyxigt men det är ju en budgetkedja.

Park Plaza art'otel Berlin mitte - Ingen rumsuppgradering men något snask + dricka på rummet. Minns tyvärr inte vad.

Radisson Blu Arlanda - Lite olika. 50% uppgraderingsprocent. Senast fick jag först ingenting. Sen ropade de tillbaka mig och bad om ursäkt att de inte hade möjlighet till rumsuppgradering så jag fick gratis parkering istället. Har för mig att man brukar få en frukt och en chokladbit.

Park Inn Reykjavik - Kass hotell generellt. Borde bokat i centrum med facit i hand. Ingen uppgradering, ingenting på rummet och det var knappast så att det var fullbokat. Hotellet verkade f.ö fungera som som ålderdomshem utöver hotellfunktionen. Snorungar i "lobbyn" som satt och hånglade med sina pojkvänner inne på kontoret istället för att vakta disken så man inte fick hjälp. Stay away!

Radisson Blu Sobieski - Rumsuppgradering 2/2. Frukt på rummet. Riktigt fina rum om man får uppgraderingen. Enda minuset var att man tog betalt för en miniflaska som vi inte druckit. Kanske har alkad städpersonal :)

Country Inn Knoxville Cedar Bluff - 100%. Jag vet inte om det fungerar annorlunda med Country Inn kedjan för de säger aldrig att jag blivit uppgraderad men jag får ett King Studio rum varje gång, vilket är grymt stort. En liten brasklapp här för företaget jag besöker har någon deal med hotellet och skickar alla sina kunder och utesäljare dit, så det kan hända att det är därför jag får de enorma rummen trots att jag bokar själv. De brukar nämligen veta i receptionen vilket företag jag besöker. Inga presenter på rummet.

En sak som jag fortfarande förvånas över är avsaknaden av strömuttag i väggen vid sängen på Portman i ett Business Class rum. Det är som de medvetet undvikit alla former av uttag där?! Vansinnigt. Självklart har jag glömt förlängningssladden hemma...

Övernattade på Radisson Blu i Göteborg i veckan och blev uppgraderad från standarsrumsbokning till Minisvit. Frukt och vatten fanns på rummet, som var riktigt rymligt och fräscht i övrigt. Ligger nog på drygt 50% uppgraderingar som CCG.

rum1.jpg

Bott i en av sviterna på Radisson Blu, Köpenhamn.
Hade haft några mardrömsnätter på deras hotell tidigare och fick en stående invitation att om jag stod ut med att bo hos dem igen så skulle jag automatiskt bli uppgraderad och de skulle visa hur bra dem var.

Gjorde mig dessvärre inte gladare. Idioterna gav mig en svit för rökare. Så jag jag bad dem faktiskt att dra åt H..........

Kommer aldrig bo på något Radisson igen

Övernattade på Radisson Blu i Göteborg i veckan och blev uppgraderad från standarsrumsbokning till Minisvit. Frukt och vatten fanns på rummet, som var riktigt rymligt och fräscht i övrigt. Ligger nog på drygt 50% uppgraderingar som CCG.

Sviterna mot stationen på översta våningen eller?

Är detta ett bra hotell? Ska bo där om några veckor! BC-rum.

Jag fick ett rum längst upp mot baksidan när jag bodde där sist. Det var ett BC rum, såg ut ungefär som bilden ovan faktiskt, förutom att det var ett skåp med TV på där bordet och kaffe maskinen står. Bordet på bilden stod till vänster utanför bilden och bilden känns som att den är tagen från ena hörnet på sängen.

Undra om mitt rum hade 548 som rumsnummer eller så. Man gick över den öppna gångbron från hissen svängde vänster och första rummet på höger sida.

Tycker det var ett helt OK hotell som liknar andra radison hotell som är byggt med in inbyggd innergård.

Last edited:
Toppen