Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Tveket

Medlem
Hotell: Blu Plaza Helsinki
Bokat: Standardrum
Fick: Business Class rum
Status: VIP

Välkomsgåva: Två flaskor vatten och salmiaktabletter. Plaza Lounge är riktigt trevlig här. Trevligt bemötande av alla i personalen. Lite trötta rum, men överlag mycket nöjd.
 

Sir Lemon

Medlem
Hotell: Blu Plaza Helsinki
Bokat: Standardrum
Fick: Business Class rum
Status: VIP

Välkomsgåva: Två flaskor vatten och salmiaktabletter. Plaza Lounge är riktigt trevlig här. Trevligt bemötande av alla i personalen. Lite trötta rum, men överlag mycket nöjd.
Ingår lounge i executive rum även om man blivit uppgraderad till det? Isf jättebra.
 

Tamas

Medlem
Hotell: Radisson Blu Riverside Göteborg
Bokat: Standardrum
Fick: Superior med utsikt över älven
Status: Premium

Mycket trevligt utsikt även om rummet var ganska litet. Men det duger. Förra gången för ca ett år sen fick vi nåt jätterum med lite värre utsikt. Detta var trevligare.
Mycket trevligt hotell, tycker jag, med spa på taket, fin frukost och enkelt tillgång till stan med gratisfärjan.
 

erc

Medlem
Hotell: Park Inn by Radisson Motor City, Dubai
Bokat: Awardbokning av standardrum enligt tidigare metod (15000p)
Erhöll: Superiorrum med utsikt över banan
Trevligt fruktfat på rummet. Vattenflaskor på plats. Information om att jag uppgraderats och att frukost ingick. Exemplariskt.

Hotell: Park Inn by Radisson Yas Island, Abu Dhabi
Bokat: Awardbokning av standardrum enligt tidigare metod (30000p)
Erhöll: Superiorrum med balkong och utsikt mot vattnet och golfbanan
De bäst använda 30000 poäng någonsin då vistelsen var under F1-helgen. Hotellet ligger perfekt! Fruktfat på rummet. Kostnadsfri valet-parkering. Att det inte blir lugn och ro förrän 01:00 får man leva med under en eventhelg som denna.

Hotell: Radisson Blu Hotel & Resort Abu Dhabi Corniche
Bokat: Awardbokning av standardrum enligt tidigare metod (30000p)
Erhöll: Premiumsvit med loungeaccess
Här snackar vi också episkt poängvärde under en F1-helg. Men vi borde ha bott två nätter på Yas Island istället av logistiska skäl. Överdådigt fruktfat på rummet och utmärkt statusuppmärksamhet. På grund av, som jag förstod det, privata event (F1-relaterat?) var loungen inte tillgänglig. Men var finns egentligen loungen? Kostnadsfri valet-parkering som tyvärr var kaotisk vid ankomst. Hotellet uppenbart fullbelagt.

Hotell: Park Inn by Radisson Motor City, Dubai
Bokat: Standardrum för strax under 400 AED
Erhöll: Superiorrum med utsikt över banan
Tillbaka på resans första hotell. Inget fruktfat den här gången men i övrigt precis som det ska vara. Närheten till DXB i riktning mot Abu Dhabi gör det till ett bra övernattningshotell.

Status: VIP (fd Platinum)
 

Tveket

Medlem
Ingår lounge i executive rum även om man blivit uppgraderad till det? Isf jättebra.
Ja! Det gör det, iaf som VIP nu. Har även gjort tidigare som Gold i det "gamla" programmet. Huruvida Premium vid uppgradering får tillgång till lounge vet jag inte. Finns dock inget som heter executive rum här, utan business class rum.
 

ekf

Medlem
Hotell: Radisson Blu Resort, Trysil, Norge
Bokat: Deluxe Room, awardbokning enligt tidigare poängtabell (billigaste rumstypen)
Erhöll: Deluxe Room, med vad som måste vara ett av hotellets sämsta utsikter
Status: VIP
Kommentar: Enligt Radissons app imorse så var jag uppgraderad till "Deluxe Apartment", men det är inte första gången den ljugit för mig på liknande sätt.
 

airac

Medlem
Hotell: Radisson Blu Hotel & Resort Abu Dhabi Corniche
Bokat: Premium rum med havsutsikt
Erhöll: Premium rum på executive våning utan lounge access
Status: Premium
 
Toppen