Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Det är formellt sett over delivery eller hur? Frukosten ska inte sträcka sig till de andra rummen. Sade de något speciellt om det vid incheckning eller "bara blev det så"?
Detta är nog en sån där ”detta ska vi nog inte prata så högt om”-förmån. Kan bara bekräfta att jag alltid fått frukost för samtliga rum i min bokning när jag haft andra sällskap med.

Last edited:
Det är formellt sett over delivery eller hur? Frukosten ska inte sträcka sig till de andra rummen. Sade de något speciellt om det vid incheckning eller "bara blev det så"?
Jag tolkar det nog som att det bara borde ingå för mitt rum eftersom övriga är statuslösa. Jag ringde in och gjorde bokningen eftersom det strulade med appen just då. Den på Radisson som gjorde bokningen sade att frukosten skulle ingå för alla rum eftersom dom låg under mitt medlemskap. Jag var ytterst tveksam till detta men det stod även så i appen. Vid incheckning meddelade dom bara att frukost ingår och berättade tiderna.

Detta är nog en sån där ”detta ska vi nog inte prata så högt om”-förmån. Kan bara bekräfta att jag alltid fått frukost för samtliga rum i min bokning när jag haft andra sällskap med.
Kan tala om ett motexempel, Radisson Park Hamburg, de slaviskt - sorry, tyskt - höll sig till bokstäverna och jag fick betala barnens frukost trots de bodde i samma rum. Frukost för 2 är förmånen...

Kan tala om ett motexempel, Radisson Park Hamburg, de slaviskt - sorry, tyskt - höll sig till bokstäverna och jag fick betala barnens frukost trots de bodde i samma rum. Frukost för 2 är förmånen...
Liknande för mig i Riga. Hade bokat 2 rum med 2 personer i varje rum (ett rum för dottern och sin kille). Ingen fick en uppgradering, inte ens en högre våning eller rum med utsikt. Min respektive kunde inte följa med till slut. Trots att jag hade bokat och betalat ett rum för 2 personer för mig själv där det nu endast fanns bara en person fick ingen från den andra rum en gratis frukost trots att jag bad om det. "No, only a person staying together in your room with you is allowed a free breakfast". Och frukosten var rätt dålig också.

Hotell: Radisson Blu Vanderbilt, South Kensington, London
Bokat: Standard
Fick: Standard
Antal nätter: 3
Rate: Prepaid
Status: VIP
När: September
Övrigt: Ingen recognition vid incheckning. Noterades att frukost ingick. Fick ett "thank you for your loyalty" vid utcheckning, det var allt.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: Familjerum (billigast)
Fick: Juniorsvit med utsikt mot lobbyn
Antal nätter: 1
Rate: Avtalspris
När: 8 okt
Övrigt: Bokade kl. 12.50. Meddelande om OLCI kom 13.48 med meddelande om uppgraderingen. Incheckning kl. 16.15.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: Familjerum (billigast)
Fick: Juniorsvit med utsikt mot lobbyn
Antal nätter: 1
Rate: Avtalspris
När: 8 okt
Övrigt: Bokade kl. 12.50. Meddelande om OLCI kom 13.48 med meddelande om uppgraderingen. Incheckning kl. 16.15.
Trevligt. Olci där brukar allt som oftast föreslå mig nedgradering (typiskt sidledes I rumstyp och byte till enkelsäng), så jag har sluat använda den...

Toppen