Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Hotell: Radisson Blu Malmö
Bokat: Standardrum
Fick: Premiumrum
Antal nätter: 1
Rate: Prepaid
Status: VIP
När: September
Övrigt: Choklad och handskrivet brev som välkomstgåva.

Hotell: Radisson Hotel Leipzig
Fick: Superior High Floor (högsta kategorin)
Övrigt: Trevligt bemötande och en välkomstgåva väntade på rummet.

Hotell: Radisson RED Krakow
Fick: Premium Corner Room
Övrigt: Bra standard och nybyggt. Riktigt sköna sängar.

Hotell: Radisson Blu Cluj Napoca
Fick: Winners Suite
Övrigt: Fantastiskt fin svit på högsta våningen, välkomstgåva bestod av både fruktkorg och kakor. Väldigt professionellt bemötande i receptionen, parkering i deras garage är gratis för VIP medlemmar (kostar annars 15 EUR per dygn).

Hotell: Radisson Blu Nydalen, Oslo
Fick: Junior Suite (hörnsvit) med utsikt över Akerselva och Holmenkollen.
Rate: Flex
När: 12 September
Övrigt: Mycket trevligt och rymligt rum, dock ingen välkomstgåva.

IMG_7347.jpeg

Hotell: Radisson Blu Plaza, Helsingfors
Fick: Executive business class
Övrigt: Förvisso fin uppgradering men besviken på rummet som var ett loftrum med endast ett litet fönster i hörnet av ett hörn (!), så i princip utan fönster. En taklampa (spotlight) gick inte att släcka så fick tejpa för den (hade ingen lust att vänta på vaktmästare mitt i natten). Positivt var att tillgång till loungen (framdukat 17-19 utom söndagar) ingick i uppgraderingen.

Last edited:
Hotell: Radisson Blu Plaza, Helsingfors
Bokat: Standard
Fick: Junior Suite
Antal nätter: 3
Övrigt: Uppgradering skedde vid incheckningen, det tog några minuter att få rummet men jag klagar inte. Eftersom uppgraderingar verkar ske ad hoc här så finns ingen välkomstgåva på rummet.

Hotell: Radisson Blu Metropol, Helsingborg
Bokat: Family room
Fick: Suite
Övrigt: ingen välkomstgåva trots uppgraderingen syntes i appen redan dagen innan, den är väl ingen benefit, eller?

Hotell: Parkinn by Radisson Aleksanderplatz
Antal nätter: 2
När: fösta helgen i oktober
Jag har bokat 7 rum som VIP. Först blev 6 av 7 rum uppgraderade till standard city view double, ett låg kvar som standar twin. Radisson var inne och petade i bokningen och flyttade mig till det ”sämsta” rummet och uppgraderade mig sedan till junior suite 2 dagar före ankomst. Vi får se om det håller.

Hotell: Parkinn by Radisson Aleksanderplatz
Antal nätter: 2
När: fösta helgen i oktober
Jag har bokat 7 rum som VIP. Först blev 6 av 7 rum uppgraderade till standard city view double, ett låg kvar som standar twin. Radisson var inne och petade i bokningen och flyttade mig till det ”sämsta” rummet och uppgraderade mig sedan till junior suite 2 dagar före ankomst. Vi får se om det håller.
Kan nu bekräfta att jag som VIP fick junior suite på våning 35. Övriga 6 rum blev uppgraderade från standard twin till standard double city view. Hotellet var helt fullbokat. Alla i bokningen fick gratis frukost tack vare att jag bokat som VIP. Nötter, toblerone, en flaska svartvinbärsjuice och två sorters vatten som välkomstgåva

Kan nu bekräfta att jag som VIP fick junior suite på våning 35. Övriga 6 rum blev uppgraderade från standard twin till standard double city view. Hotellet var helt fullbokat. Alla i bokningen fick gratis frukost tack vare att jag bokat som VIP. Nötter, toblerone, en flaska svartvinbärsjuice och två sorters vatten som välkomstgåva
SÅNT gillar vi! :)

Toppen