Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

DrGold

Medlem
Hotel: Clarion Collection Tapetfabriken
Bokat: Moderate dubbel
Fick: Superior dubbel
Status: Guld
Såg några dagar innan att jag fått ett superior rum i appen. Även jag tycker det är trevligt hotell. :) Kul att de hade ställt ut mat och vattenskålar till hunden. Plus en liten hundbädd, som en liten chihuahua hade passat i. Dock lite liten bädd för min hund, som är storlek av en schäfer.:rolleyes: Men det är tanken som räknas.

Schäfersäng får man bara som Platinum ;)
 

Totopez

Medlem
Hotel: Quality Hotel Skellefteå Stadshotell
Bokat: standard enkelrum
Fick: deluxe dubbelrum med bastu
Status: guld

bodde där häromveckan på sista natten som silver, då bodde jag i ett otroligt tråkigt billigast möjliga enkelrum. Nu blev jag uppgraderad två steg eller kanske tre.
 

intuition

Medlem
Hotel: Clarion Sea U Helsingborg
Bokat: Superior
Fick: Superior (tillgänglighetsanpassat dvs större, havsutsikt)
Status: Platinum

Vid incheckning var man noga med att berätta att de uppgraderat rummet. På sätt och vis hade man gjort det, jag hade ett annat superior rum i appen efter bokningen. Så allt beror ju på hur man definierar en uppgradering. Jag tycker nog att "finaste rum inom kategorin" inte är det samma som en uppgradering, som jag menar ska vara till en högre kategori.
Hur som helst, jag är inte missnöjd och det är inget att gnälla över eftersom det var ett "courtesy-rum" från ett tidigare klagomål.
 

Mr Basic

Medlem
Hotel: Clarion Hotel Winn, Gävle
Bokat: 2x Superior dubbel
Fick: 2x Superior dubbel (fick också 2x värdekupong).
Status: Guld

Kollade dagen innan ankomst och det var helt slut på Deluxe-rum och sviter. Mkt nöjd då betalning med presentkort fungerade utan krångel (vilket det sällan gör).
 
Hotel: Clarion Sign
Bokat: Billigaste dubbelrum
Fick: Superior rum, efter bokning och mejl till kundtjänst
Status: Platinum

Upplever ni som är Platinum också att det oftast inte bli någon mer uppgradering vid ankomst?

Och Clarion Sign har blivit ett väldigt tråkigt hotell. Slitna kala rum och 400 kr för entré till poolen är inte något som gör att jag vill bo där igen.
 

jonten

Medlem
Upplever ni som är Platinum också att det oftast inte bli någon mer uppgradering vid ankomst?
Jag vill påstå att jag oftast blir uppgraderad, ofta i två steg. Uppgradering vid bokning funkar dåligt, ofta blir jag uppgraderad ngt dygn innan, gissar de går igenom och tilldelar rum då. När jag checkar in får jag ofta annat och bättre rum.
Skall jag bara sova så säkerställer jag queen eller king och tackar.
I de fall jag verkligen vill ha uppgradering så är jag förberedd med vad för rumstyper de har ledigt. Säger de superior så säger jag att de har X ledigt, de har då gett mig det rummet. Sen är det ofta lite si o så med kunskapen, nu i veckan ville jag ändra stay ifrån 3 till 2 nätter. Det gick så klart inte att fixa på hotellet. En suck senare ifrån Platinum supporten så var det fixat..
 
Jag vill påstå att jag oftast blir uppgraderad, ofta i två steg. Uppgradering vid bokning funkar dåligt, ofta blir jag uppgraderad ngt dygn innan, gissar de går igenom och tilldelar rum då. När jag checkar in får jag ofta annat och bättre rum.
Skall jag bara sova så säkerställer jag queen eller king och tackar.
I de fall jag verkligen vill ha uppgradering så är jag förberedd med vad för rumstyper de har ledigt. Säger de superior så säger jag att de har X ledigt, de har då gett mig det rummet. Sen är det ofta lite si o så med kunskapen, nu i veckan ville jag ändra stay ifrån 3 till 2 nätter. Det gick så klart inte att fixa på hotellet. En suck senare ifrån Platinum supporten så var det fixat..
Man ska inte behöva argumentera för att få sina förmåner.
 

jonten

Medlem
Man ska inte behöva argumentera för att få sina förmåner.
Det har du helt rätt i, men Stina 19 år med två dagars utbildning har sällan kunskapen tyvärr.

Vid ett tillfälle när de nekade mig så så jag att jag bokar det rummet via appen och betalar för det, sen så löser jag det med Platinum supporten. Önskar ett utskrivet kvitto där ditt namn framgår.
Helt plötsligt var det inga problem.
Men så skall det absolut inte vara, och jag är alltid trevlig tills sista steget då jag bara blir tydlig. Men för det mesta funkar det bra.
 
Toppen