Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

guwonder

Medlem
Någon som har blivit uppgraderad på sin bonusnatt? Är Platinum och har några bonusnätter framöver som jag är lite nyfiken på vad jag kan förvänta mig eller "kräva"... ;)

Uppgraderas vid incheckningen de flesta gånger på bonusnätter. Inklusive till sviter. Som en platina.

While there is some inconsistency in what I get for upgrades, this is my experience:

1. Nordic Choice properties that are good with upgrading me on regular rates are also good with upgrading me on bonus nights. [For example, Clarion Sign, Clarion Post, and many others.]
2. Nordic Choice properties that are good with upgrading me on on bonus nights are good with upgrading me on bonus nights even when never seeing me on regular rates. [For example Hotel Wisby.]
3. Nordic Choice properties that are bad with upgrading me are just bad with upgrading me on bonus nights too. [For example, Comfort Malmo.]
 
Last edited:
Hotell: Hotell Ekoxen Linköping
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Juniorsvit med bastu
Status: Platinum

Redan stammis här! Visste inte att den här rumstypen fanns. Och då har jag ändå jobbat här en gång i tiden som kock...
1cb91a8d78ffc8c2f33c460b45a39c64.jpg
 
Last edited:
Hotell: Comfort Hotell Malmö
Bokat: Standard dubbelrum (bonusnatt)
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

Som flera påtalat innan så verkar inte Comfort Malmö följa sina egna uppsatta regler. Skyller på fullbokat, men om jag förstått det rätt skall väl en garanterad uppgradering ske redan vid bokningstillfället.

Nytt försök i Luleå på senare imorgon, så får vi se om de är bättre på att ta hand om Platinumkunder….
 
Hotell: Comfort Hotell Malmö
Bokat: Standard dubbelrum (bonusnatt)
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

Som flera påtalat innan så verkar inte Comfort Malmö följa sina egna uppsatta regler. Skyller på fullbokat, men om jag förstått det rätt skall väl en garanterad uppgradering ske redan vid bokningstillfället.

Nytt försök i Luleå på senare imorgon, så får vi se om de är bättre på att ta hand om Platinumkunder….
Viktigt att du mejlar Platinum-kundtjänsten och rapporterar att de missköter sig å det grövsta.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Solna
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Superior
Status: Guld

Kollar några dagar innan i appen, ingen uppgradering. Dagen innan in-check, har jag fått tilldelat ett rum, ingen uppgradering. Men vid in-check, så knappar receptionisten på tangentbordet och så blev jag uppgraderad till ett superiorrum.
 
Toppen