Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

hco

Medlem
Hotell: Comfort Hotel LT (Vilnius)
Nätter: 3
Bokat: Standard dubbel (billigaste) för poäng
Fick: Madonna Suite
Status: Platinum

Trevligt hotell, fin uppgradering till svit. Finns några stycken sviter med olika artistnamn och (antar jag) motsvarande väggmålningar. Badrum med badkar och golvvärme.

Inga problem med sen utcheckning. Behövde till 16 och det gick bra. Någonting diskuterades bland receptionspersonalen när de fixade med sen utcheck -- dock var "Platinum" det enda ord jag snappade upp. ;-)

Bra frukost. Det fanns gröt, yoghurt, nötter, ägg, färska + inlagda grönsaker och frukt <-- då är undertecknad nöjd. (Det fanns annat också)

- "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"
- "Du, kaffemaskinen är från Gevalia så..."


På det hela taget mycket nöjd. Skulle boka igen när/om jag kommer tillbaka till Vilnius.

20240112_185511.jpg


20240115_192736.jpg


20240112_185458.jpg
 

erixon

Medlem
Instämmer med ovan!
Man kunde beställa stekta ägg på frukosten. Men kaffemaskinen var väl från Löfbergs? ;)

Hotell: Comfort Hotel LT (Vilnius)
Nätter: 2
Bokat: Standard dubbel för poäng
Fick: Rolling Stones Suite
Status: Gold

Litet minus till hotellet att de först ville ha 80eur vid incheckning, lite oklart varför men efter att Manager tillfrågats så var det bara city tax o betala.
(Kanske uppgraderingen som spökade..)
Men men väldigt nöjd med hotellet och servicen i övrigt.
 

hco

Medlem
Litet minus till hotellet att de först ville ha 80eur vid incheckning, lite oklart varför men efter att Manager tillfrågats så var det bara city tax o betala.
€80?!

Du menar €8? Annars måste du klaga. Jag betalade €4/natt i city tax.

Men kaffemaskinen var väl från Löfbergs?
Du kanske har rätt. Det var ett svenskt märke i alla fall!
 

erixon

Medlem
€80?!

Du menar €8? Annars måste du klaga. Jag betalade €4/natt i city tax.


Du kanske har rätt. Det var ett svenskt märke i alla fall!
Först sa hon €80 inkl city tax. "maybe bug in system", men hon ville inte riktigt ge sig när jag påpekade att det var fel. Visade att poäng dragits i appen och efter kontakt med Manager blev det mycket riktigt €8 som skulle betalas.

Ja och jag tycker kaffet var gott, i alla fall efter en specialare som jag brukar göra utomlands när kaffet generellt brukar vara svagt - först vanlig kaffe o sen toppa upp med en espresso :)
 

andreas

Medlem
Först sa hon €80 inkl city tax. "maybe bug in system", men hon ville inte riktigt ge sig när jag påpekade att det var fel. Visade att poäng dragits i appen och efter kontakt med Manager blev det mycket riktigt €8 som skulle betalas.

Ja och jag tycker kaffet var gott, i alla fall efter en specialare som jag brukar göra utomlands när kaffet generellt brukar vara svagt - först vanlig kaffe o sen toppa upp med en espresso :)

Intressant! Priset nedbrutet, per natt, är i såfall: €36 + €4.
€36 = ungefär 410 SEK vilket skulle vara överensstämmande med det belopp som *ibland* finns i bakgrunden vid uttag av poängnätter. Det verkar vara en administrativ åtgärd hos Strawberry som vi sällan ser/märker av förutom vid vissa givna tillfällen.
 

guwonder

Medlem
Intressant! Priset nedbrutet, per natt, är i såfall: €36 + €4.
€36 = ungefär 410 SEK vilket skulle vara överensstämmande med det belopp som *ibland* finns i bakgrunden vid uttag av poängnätter. Det verkar vara en administrativ åtgärd hos Strawberry som vi sällan ser/märker av förutom vid vissa givna tillfällen.
And at least complimentary upgrades/upgraded room type doesn’t change the reimbursement amount paid to the hotel for an award night. In 2023 it was a flat c. 410 SEK when redeeming Strawberry points or 605 SEK when redeeming Choice Privileges points.
 
Toppen