Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

mrestes

Medlem
Hotell: Comfort hotel Arlanda
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard 2 enkelsängar Mecenatpris
Fick: Deluxe rum 933
Status: Gold
Hade ett annat rum, inte deluxe, i appen på morgonen innan jag checkade in. Behövde inte säga till om uppgradering.

Konstigt däremot att man inte kan lägga inköp i baren på rummet.
 

airac

Medlem
Hotell: Clarion hotel Arlanda
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard 2 enkelsängar poäng (15k promo)
Fick: Svit vån 12 (men inte hörnsviten)
Status: Platinum

Lite stökigt att rumskategorin inte längre visas i appen. Hade bokat ett twin rum efter poängpris var slutsålt på dubbelrum, och jag orkade inte ringa kundtjänst. Drog iväg ett mail till hotellet för att bekräfta min förfrågan om dubbelrum i bokningen istället.
IMG_2907.jpeg
 

FFlash

Medlem
20 nätter som gold och inga uppgraderingar än…ja arbetsresor där jag bara behöver en säng så har inte orkat fajtas om uppgr.
Som data point…verkar som plat behöver man :) guld är inget värt
Nöjd kund iaf
 

mha321

Medlem
20 nätter som gold och inga uppgraderingar än…ja arbetsresor där jag bara behöver en säng så har inte orkat fajtas om uppgr.
Som data point…verkar som plat behöver man :) guld är inget värt
Nöjd kund iaf
Sedär, åtminstone en till som har samma upplevelse som jag.

Guld är inte värt något vad gäller uppgraderingar. Men det är fortfarande ett bra värde tycker jag - mat checkar och fler poäng funkar ju i princip alltid. Sen utcheckning oftast. Även sen avbokning, även om jag bara tror jag anvönt den en enda gång.
 

FFlash

Medlem
Sedär, åtminstone en till som har samma upplevelse som jag.

Guld är inte värt något vad gäller uppgraderingar. Men det är fortfarande ett bra värde tycker jag - mat checkar och fler poäng funkar ju i princip alltid. Sen utcheckning oftast. Även sen avbokning, även om jag bara tror jag anvönt den en enda gång.
Jap japp, samma fördelar hos mig.

Kanske jag fått nån gång typ ”uppgradering till bättre rum” eller typ, som jag inte noterat men som sagt, nöjd kund med programmet iaf
Går inte jämföra med Scandic liksom
 

Pluttina

Ny medlem
Jag är platinummedlem och tycker det är väldigt olika om man blir uppgraderad eller ej. Sämst av alla är Wisby. Jag mailade och klagade på att vi aldrig blev uppgraderade och då fick jag till svar att vi blivit uppgraderade flera gånger och till och med fått sviten. Visst har vi bott i sviten där en gång men då var det den vi bokade. SeaU i Helsingborg är också en besvikelse. Precis som någon skrev här innan så har vi blivit ”uppgraderade” med havsutsikt. Sämst är dock Clarion Hotel Örebro där vi bodde under pandemin. Det var väldigt gå boende på hotellet och vi önskade ett rum med badkar men det gick inte då det inte fanns några lediga rum??? Istället fick vi ett tillgänglighetsanpassat rum i 80-talsstil.

Kalmar är där vi bott flest gånger och i början blev vi alltid uppgraderade till bästa rumskategori. Nu blir vi uppgraderade en nivå.

Sen finns det hotell där det fungerar bra tex i Skellefteå där vi fick bastu på rummet och i Sundsvall där vi blev uppgraderade två kategorier när vi var Blue medlemmar. Nu senast var vi i Trelleborg och blev uppgraderade två kategorier utan knussel.

I somras var vi i Norge och där blev vi uppgraderade varje övernattning och fick sviten på två hotell. En gratis dricka var de också bättre på att komma ihåg i Norge än vad de är här i Sverige. Tycker det är drygt att behöva påminna om deras egna medlemsförmåner.

Om två veckor ska vi på Match i Jönköping och det ska bli spännande och se hur de gör där med uppgradering.
 
Toppen