Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Har dryga 10 bokningar nu, och en av dom vill jag gärna ha ett par uppgraderingar på. Men 2 av 10 var uppgraderade bara, så jag gjorde som dig mailade Platinum mailen. Totalt dissad och jag var tvungen att kontakta hotellen direkt. När jag ifrågasatte svaret så kom nonsens svar.
Såå dåligt utav dom, har man garanterad förmån så skall man få den..
Vad skrev du i mejlen?!
 
Att jag hade dålig hitrate på den garanterade uppgraderingen och undrade om de kunde göra det på mina bokningar.
Jag skriver bara och påminner sakligt om att det inte har skett någon uppgradering vid bokningstillfället, som utlovat. Citera texten som står under Platinumförmåner. Kolla bara noga innan så att det verkligen inte har ändrat något i bokningen från tex "moderate enkelrum" till "standard dubbelrum". Det kommer de räkna som uppgradering i första skedet. Räkna inte med superior/delux i det läget.
 
Hotell: Quality Hotel Ekoxen Linköping
Nätter: 1
Bokat: Standard enkelrum
Fick: Juniorsvit
Status: Platimum

Ekoxen är ett av få NCH som sköter allt med förmånerna by the book. Alltid första uppgraderingen inom 24h efter bokning till standard dubbelrum, och sen natten innan ankomst ändring till superior eller svit. Denna gång samma svit med bastu som förra gången.

Vid incheck får man alltid info om vattenflaskan, restaurangkupongen och fråga om man vill checka ut sent med stor vänlighet. Skönt att slippa tjafs. Detta är mitt nya stammishotell när jag är på besök "hemma".
 
Hotell: Villa Copenhagen
Nätter: 2
Bokat: Standard King
Fick: Deluxe Double
Status: Platinum

8C54EC5C-847D-4B6F-A172-F49EFC71E52E.jpeg
 
Hotell: Comfort Solna
Nätter: 2
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

Tror att varenda hotell i Stockholm var fullt i helgen, även detta, så man får vara glad för det lilla. Comfort Solna är nice men en bit att traska från tågstationen och lite läskigt när det är helt folktomt sent på kvällen.
 

mha321

Medlem
Hotell: Comfort Solna
Nätter: 2
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Platinum

Tror att varenda hotell i Stockholm var fullt i helgen, även detta, så man får vara glad för det lilla. Comfort Solna är nice men en bit att traska från tågstationen och lite läskigt när det är helt folktomt sent på kvällen.
Det är både marathon och världsmiljödag i helgen... Och klimat toppmöte to-fr. Nästan förvånande att du inte behövde längre ut från stan för att hitta något :)
 
Toppen