Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Kaik

Medlem
Jo det har jag full koll på, men det förutsätter ju ett kylskåp. Om jag inte missade kylskåpet, men kollade hyggligt noga. I och med rödvin på skrivbordet, ingen prislista. Ingen kaffemaskin, inga glas osv så finns det nog inte i de enklaste rummen. Men har inte många nätter på det hotellet så ngn annan kanske vet.
Om ett rum saknar minibar bör de ju erbjuda vatten, jag sprang inte ner och hämtade denna ggn. Det var ju ett litet test hur de uppmärksammade platinum statusen..
På comfort Hotel Arlanda Finns en stor kylskåp med vattenflaskor bredvid receptionen. På väg till hissen, bara ta en flaska från där

Edit: förlåt, jag ser nu att det handlar om Clarion Arlanda, inte comfort Arlanda
 
Hotell: Quality The View Malmö
Nätter: 1
Bokat: Moderate dubbelrum 2 enkelsängar
Fick: Standard dubbelrum 2 enkelsängar
Status: Platinum

Vid incheck blir jag, av den nyfödde receptionisten, erbjuden ett rum högre upp "för bara 200 kr extra". No recognition här inte...

Ändå bättre än Comfort Malmö, och bättre priser än i Köpenhamn dit jag egentligen skulle.

Funderat lite på vad som hände med Stordalens satstning i regionen. Planetstaden i Lund blev BW. Det nya stora Comforthotellet i Köpenhamn skulle öppna 2021 står det i artikar från 2019.
 

intuition

Medlem
Inte bara Planetstaden, det skulle byggas ett nytt hotell med longstay-lägenheter i Lund. Så NC gick från 2 hotell i Lund till noll.

Stordalen, 2019:
"Nordic Choice Hotels har under en kort tid expanderat kraftigt i Öresundsregionen. En satsning som fortsätter med projektet i Lund.

- Jag sa ju att vi inte är klara. Nu lägger vi till centrala Lund på vår karta och har hittat ett jättefint läge precis nära den gamla vackra centrumkärnan och centralstationen.
"


Såg fint ut på renderingar 2019 men dagens grusgrop imponerar inte.
ib3265piwteeuowcrnyj

Stordalen tar Comfort Hotel till Lund | Nordic Choice Hotels
 
Last edited:
Inte bara Planetstaden, det skulle byggas ett nytt hotell med longstay-lägenheter i Lund. Så NC gick från 2 hotell i Lund till noll.

Stordalen, 2019:
"Nordic Choice Hotels har under en kort tid expanderat kraftigt i Öresundsregionen. En satsning som fortsätter med projektet i Lund.

- Jag sa ju att vi inte är klara. Nu lägger vi till centrala Lund på vår karta och har hittat ett jättefint läge precis nära den gamla vackra centrumkärnan och centralstationen.
"


Såg fint ut på renderingar 2019 men dagens grusgrop imponerar inte.
ib3265piwteeuowcrnyj

Stordalen tar Comfort Hotel till Lund | Nordic Choice Hotels
Framförallt behövs det ett stort Comfort i centrala Köpenhamn. Priserna på Vesterbro ligger ofta över 1000 DKK per natt och det är ofta fullt ser jag. Sjuka priser för oss resenärer men bra inkomst till Stordalen.

OT, kanske värt en egen tråd.
 

VictorB

Medlem
Hotell: GLO Hotel Art Helsinki
Nätter: 2
Bokat: GLO Comfort double 160cm
Fick: GLO Comfort double 160cm på högsta våningen.
Status: Guld

Ingen uppgradering varken i förväg eller på plats vi incheckning. Hade inte heller förväntat mig detta då jag såg i förväg att hotellet var fullbokat över helgen troligen till följd av pågående VM i hockey. Fick vi incheckning vatten och två vouchers á 13€ som en nöjd sambo kunde spendera på Ben & Jerry's glass samt sen utcheckning till kl 18 på söndagen vilket uppskattades.

Bra värde och läge för de 103€ per natt vi betalade inkl frukost och inga problem att betala med Nordic Choice presentkort.
 

intuition

Medlem
Hotell: Klaus K, Helsingfors
Nätter: 3
Bokat: Envy king
Fick: Sky Loft
Status: Platinum

Rumskategorierna är lite annorlunda på Klaus K så en förklaring kanske behövs. Huvudkategorierna är nerifrån Passion - Desire - Envy - Sky. Inom varje huvudkategori finns det lite olika varianter också.
Men det finns rum i högsta kategorin som är betydligt mindre än tex ett Desire-rum. Sky-rummen har de placerat på topp mer utifrån design än storlek, även om det finns stora rum där också.

Envy King finns enlig hemsidan i varianter mellan 27-35kvm, dvs hyfsat stora (men traditionella) rum och ligger ungefär i mitten både av prislistan och av rumstyper det går att välja på . Envy är dessutom det dyraste rummet som går att boka som award, till det ohemula priset 35100 poäng/natt. (!)

Uppgradering från Envy till Sky låter som en nivå, men i praktiken var det till högsta kategori av icke-sviter, förbi rummen Sky studio (små rum) och Sky balcony (en rumstyp jag gillar) till Sky Loft. Rummet är trevligt med lite speciell design och takfönster.

Så jag gillar uppgraderingen. Kan iofs tycka att de borde släppa sky-rum på award också (men jag vågar inte tänka vilka poäng-priser de skulle ta då... )
Kan nämna att sist jag var här och hade bokat ett sky balcony (revenue) fick jag ingen uppgradering alls.
 
Last edited:

jonten

Medlem
Jag kommer att fortsätta mejla kundtjänsten löpande nån vecka innan jag bor på ett NCH som inte uppgraderat direkt vid bokning, så att de lär sig
Har dryga 10 bokningar nu, och en av dom vill jag gärna ha ett par uppgraderingar på. Men 2 av 10 var uppgraderade bara, så jag gjorde som dig mailade Platinum mailen. Totalt dissad och jag var tvungen att kontakta hotellen direkt. När jag ifrågasatte svaret så kom nonsens svar.
Såå dåligt utav dom, har man garanterad förmån så skall man få den..
 

Berglund

Medlem
Har dryga 10 bokningar nu, och en av dom vill jag gärna ha ett par uppgraderingar på. Men 2 av 10 var uppgraderade bara, så jag gjorde som dig mailade Platinum mailen. Totalt dissad och jag var tvungen att kontakta hotellen direkt. När jag ifrågasatte svaret så kom nonsens svar.
Såå dåligt utav dom, har man garanterad förmån så skall man få den..
Maila igen.
 
Toppen