Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Aviapolis (Helsingfors)
Nätter: 1
Bokat: Standard Dubbelrum (Award)
Fick: Svit
Status: Platinum

Såg uppgradering i appen dagen innan, då var det till familje-rum. Vid ankomst fick jag svit. Sedan är familjerum och svit lika stora, ev skiljer det något i inredningen, men det är ingen stor skillnad mellan rumstyperna.
 

jonten

Medlem
Hotell: Clarion Arlanda Terminal
Nätter: 1
Bokat: Billigaste möjliga, standard dubbelrum (som var dyrt, 2000:- isch)
Fick: Det jag bokat
Status: Platinum

Ibland så är det lite skoj att se vad man får när man inte nämner status eller ber om uppgradering. Typ bara checkar in och är som vanligt.
Just idag så kom jag med försenat flyg, checkar in 2300 och skall flyga igen vid 0800. Skall bara sova och äta frukost. Uppgradering är totalt ointressant.

Och de levererade inte, ingen uppgradering i förväg, ingen recognition vid incheck, inget medlemsvatten osv.
Gav en dålig och konstruktiv recension, blir intressant att se vad återkopplingen säger.
 

henke12

Medlem
Hotell: Clarion Arlanda Terminal
Nätter: 1
Bokat: Billigaste möjliga, standard dubbelrum (som var dyrt, 2000:- isch)
Fick: Det jag bokat
Status: Platinum

Ibland så är det lite skoj att se vad man får när man inte nämner status eller ber om uppgradering. Typ bara checkar in och är som vanligt.
Just idag så kom jag med försenat flyg, checkar in 2300 och skall flyga igen vid 0800. Skall bara sova och äta frukost. Uppgradering är totalt ointressant.

Och de levererade inte, ingen uppgradering i förväg, ingen recognition vid incheck, inget medlemsvatten osv.
Gav en dålig och konstruktiv recension, blir intressant att se vad återkopplingen säger.
Trist,

Men medlemsvatten tar man väl själv i minibaren?
 

jonten

Medlem
Ja, fåt man inget medlemsvatten vid incheck går det utmärkt att förse sig själv av densamma ur minibaren.
Jo det har jag full koll på, men det förutsätter ju ett kylskåp. Om jag inte missade kylskåpet, men kollade hyggligt noga. I och med rödvin på skrivbordet, ingen prislista. Ingen kaffemaskin, inga glas osv så finns det nog inte i de enklaste rummen. Men har inte många nätter på det hotellet så ngn annan kanske vet.
Om ett rum saknar minibar bör de ju erbjuda vatten, jag sprang inte ner och hämtade denna ggn. Det var ju ett litet test hur de uppmärksammade platinum statusen..
 

Tamas

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Jönköping
Nätter: 1
Bokat: Standard 2 enkelsängar, för 10000 poäng
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Skönt att få lite mer plats. Inte mycket att tala om själva hotellet, men behövde bara övernattning.
 

jonten

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Jönköping
Nätter: 1
Bokat: Standard 2 enkelsängar, för 10000 poäng
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Skönt att få lite mer plats. Inte mycket att tala om själva hotellet, men behövde bara övernattning.
Bott där många ggr, hotellet är ett slitet Comfort. Men de har haft jäkligt trevlig personal, glada välkomnande och det gör mycket. Tyvärr har frukosten gått ner sig vid mina sista besök, har haft kontakt med management och de lovade att hantera frågan. Gurka, paprika har varit torra, fryst bröd, kalla ägg, varmt vatten osv. Har inte bott på ngn månad men hoppas de rättat till det.
 

Tamas

Medlem
Bott där många ggr, hotellet är ett slitet Comfort. Men de har haft jäkligt trevlig personal, glada välkomnande och det gör mycket. Tyvärr har frukosten gått ner sig vid mina sista besök, har haft kontakt med management och de lovade att hantera frågan. Gurka, paprika har varit torra, fryst bröd, kalla ägg, varmt vatten osv. Har inte bott på ngn månad men hoppas de rättat till det.

Ja, alltså ingen lyx som du säger men behöver man en skön säng och mat på morgonen funkar det utmärkt. Som du säger, mycket trevlig personal. Frukosten var ok, märkte inget konstigt, bara kaffen som smakade lite sådär.

Och om nån är här kan jag tipsa om Pique-Nique restaurangen bara en kvarter bort mot Vättern. Liten krog med trevlig ägare och god mat.
 
Toppen