Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

Gott nytt år.

Kan avrapportera high floor och harbour view upgrade på Courtyard Hong Kong. Anledningen till att vi inte fick något hörnrum (xx01/06) eller det större xx02 var att vi hade bett om två separata sängar.

Marriott SkyCity gav rum på Exec floor (översta - vån 15). Även inbjudan till champagne och plockmat på nyårsaftons kväll och access till loungen hela avresedagen (vår flight går 23:15).

Billigaste förbetalda rum bokade i båda fallen. Är Platinum Premier, vi får dock se vad som händer om några veckor för 2015...

Två billigaste pre-paid rum blev uppgraderade till executive på Marriott Edinburgh. Schysst att uppgradera båda rummen, nu äter vi alla gratis frukost. :)

789c0182d9bfeb3e7db8aff6b10766c7.jpg

Jag var nyligen i Hong Kong och bodde på Renaissance Harbour View. Fick även denna gång en upgrade till en svit (Dynasty svit) på näst högsta våningen (41:a) med Harbour View. De hade renoverat rummen och executive loungen sedan mitt senaste besök. Det enda som inte var bra var att det var för mycket folk i executive loungen på kvällarna under deras evening cocktail. Hotellet har tydligen ca 900 rum och executive loungen är i minsta laget för ett så stort hotell.

Jag var nyligen i Hong Kong och bodde på Renaissance Harbour View. Fick även denna gång en upgrade till en svit (Dynasty svit) på näst högsta våningen (41:a) med Harbour View. De hade renoverat rummen och executive loungen sedan mitt senaste besök. Det enda som inte var bra var att det var för mycket folk i executive loungen på kvällarna under deras evening cocktail. Hotellet har tydligen ca 900 rum och executive loungen är i minsta laget för ett så stort hotell.

Läckert, har själv "bara" fått uppgradering till Superior suite Harbour view. Får jag fråga vad du hade bokat för rum och med vilket betalningsmedel? Guld eller Plat/Prem?

Håller med om att loungen är för liten, har knappt funnits plats att sitta om man varit två på våningsplanet med buffén, två vån upp brukar det dock vara tomt på de 2-3 bord som finns där.

Jag har Platinum elite status och jag hade bokat ett vanligt Guest room med garden view, så jag är klart nöjd med uppgraderingen.

Jag vill även passa på att tipsa om Ritz Carlton i Hong Kong. Jag provade deras "Extravagant Seafood Buffet with Endless Bubbly" på deras Café 103 på 103:e våningen och sedan en drink på deras Ozon bar på 118:e våningen (the highest bar in the world). Det är något jag kan rekommendera till er alla. Bra buffet och en fantastisk utsikt från 118:e våningen.

ICON Hotel Houston uppgraderade billigaste rum till hörnrum på översta (11:e) våningen. Frukostvoucher för två och en drinkvoucher till baren.

JW Marriott Houston uppgraderade från billigaste rum till Superior, Larger guestroom men på tråkiga vån 4. Incheckning skedde okonventionellt vid några marmorbord precis innanför entren med macbooks, kändes konstigt, lite i vägen och inte i linje med JWs brand. Väldigt dålig information om hotellet, förmåner etc. Dessutom felaktig info om servering i loungen denna kväll (ingen happy hour fre-lör visade det sig senare).

Marriott Beach Resort Grand Cayman.

Uppgraderad innan incheckning från Deluxe, Guest room, Balcony till Courtyard View, Guest room, Balcony på fjärde våningen.

Vid incheckning bad jag om ett ocean view-rum och fick ytterligare ett stegs uppgradering till ett Ocean View, Guest room, Partial ocean view, Balcony fast på andra våningen vilket jag tackade ja till.

image.jpg

Toppen