Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

Jo tack - märkte det senast. Vet inte exakt när den skall vara klar men det blir förhoppningsvis bra (och det fanns absolut ett renoveringsbehov)... Gäller för övrigt hela hotellet.

AC Ciutat de Palma på Mallorca.
Hotellet hade ingen kapacitet för en uppgradering på min 1 natts vistelse så som plåster på såren fick vi grattis frukost.
Det intressanta i sammanhanget är att jag detta år endast är Marriott Silver. Jag undrade om detta var ett rent ovanhetsmisstag av personalen som trots allt är rätt nya i Marriott koncernen. Men jag höll god min, tackade och tog emot.

Ingen uppgradering hos Marriott Hamburg nu i helgen. Vid incheckning benämndes det som ett jättefint rum (vån 4/6) men senare på kvällen frågade jag då det verkade väldigt ordinärt och då bad de om ursäkt för att de inte uppgraderat med hänvisning till bokningsläget. Normalt sett uppgraderas standardrum till större rum på Exec floor (5) men inte i detta fall. Gratis frukost och tillgång till Exec lounge ingår ju hursomhelst så ingen större fara. Utcheckning kl 16 är schysst.

Är Platinum Premier.

På AC Ciutat de Palma på Mallorca vart jag uppgraderad till hörnrum, men jag fick uppfattningen att de inte bjöd eliter på frukost. Min rate innehöll frukost så det var ingen fara... Men jag håller med om att de känns lite svamliga på AC än så länge.

På Marriott Frankfurt tror jag uppgraderingen bestod i att komma till "high floor" men rummet var definitivt ett standardrum (om än ganska trevligt). Eftersom det hotellet har amerikanska tider på sin lounge (dvs stängt fredag lunch till söndag lunch) blev det frukostkuponger för 2

Är Marriott Gold.

På AC Ciutat de Palma på Mallorca vart jag uppgraderad till hörnrum, men jag fick uppfattningen att de inte bjöd eliter på frukost. Min rate innehöll frukost så det var ingen fara... Men jag håller med om att de känns lite svamliga på AC än så länge.

Jag fick frukost här som Silver. AC är uppenbarligen inte helt inlästa i Marriott Reward än, lite inkonsekventa saker dyker därför upp.

Bodde på Marriott i Zurich nyligen och blev uppgraderad till ett Grand Superior Room i huvudbyggnaden (större och med bättre utsikt på ett högt våningsplan). Det som är lite ovanligt med detta hotell är att Executive Loungen ligger på gatuplanet. Tydligen är anledningen att de vill ha maximalt med rum tillgängliga och efterfrågan på rum högt upp i byggnaden där loungen låg förut är stor och lukrativ. Loungen var bra med trevlig personal, men man saknade utsikten. Nu har de stängt större delen av hotellet (rummen i huvudbyggnaden), då en större renovering genomförs. De första 100 rummen ska bli klara någon gång i februari och hela renoveringen ska vara slutförd till april.

Kommer att bo tre nätter på Renaissance i Hong Kong nu i veckan. Kollade bokningen i förra veckan och hade då blivit uppgraderad.

Bokat:
Guest room, 2 Twin/Single Bed(s), Garden view

Uppgraderad till:
Superior Suite, Executive lounge access, 1 Bedroom Suite, Harbor view

Tackar och bockar. En av de få gånger jag blivit uppgraderad till svit när jag begärt två sängar, det är få som har annat än king bed suite verkar det som (även begränsat med twin bed Exec-rum har jag erfarat) men Renaissance har just detta med i rumsbeskrivningen, vi får se ifall de levererar den delen också. :)

David, vi bodde på Renaissance i Hong Kong våren 2013 och hade en mycket bra vistelse. Vi fick en upgrade till en stor svit på högsta våningen (42:a) med fantastisk harbour view. Det som skulle intressera mig är att få veta hur de har lyckats med renoveringen. Strax efter vi hade varit där skulle de renovera executive loungen och även sviterna på de högsta våningsplanen. Till oss sa de att de kommer att renovera våningsplanen 40, 41 och 42 från och med maj 2013 under ca 1 års tid. Renoveringen borde alltså ha slutförts under maj månad i år.

Ingen uppgradering till högsta vån utan 30:e för min del ("tyvärr"). Tar lite bilder under min vistelse nu och skriver en recension när jag kommit hem.

Kommer att bo tre nätter på Renaissance i Hong Kong nu i veckan. Kollade bokningen i förra veckan och hade då blivit uppgraderad.

Bokat:
Guest room, 2 Twin/Single Bed(s), Garden view

Uppgraderad till:
Superior Suite, Executive lounge access, 1 Bedroom Suite, Harbor view

Tackar och bockar. En av de få gånger jag blivit uppgraderad till svit när jag begärt två sängar, det är få som har annat än king bed suite verkar det som (även begränsat med twin bed Exec-rum har jag erfarat) men Renaissance har just detta med i rumsbeskrivningen, vi får se ifall de levererar den delen också. :)
Nice med suite upgrade på trods af twin bed og Renaissance HK er jo top lækkert!

Btw. Lækkert med "dobbelt" opgradering både suite og harbour view :)

Toppen