Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Sitter och kollar på om man skall boka en natt på Crown Plaza Singapore, jag har en liten kort natt där nästa vecka mellan tis/ons.
Det sista jag kan hitta är info från 2009/2011..... och kanske är lite gammal ?
Tips på hotell nära Singapore Changi flygplats? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Tja, fick ett "konstigt modernt" rum högst upp på 9 vån...... 20150707_202723.jpg 20150707_202812.jpg 20150707_202841.jpg 20150707_202911.jpg 20150707_202919.jpg

20150708_144353.jpg 20150708_144424.jpg 20150708_144502.jpg 20150708_144542.jpg
Då går resan vidare och som vanligt har jag bokat clubroom på IC-Bali och blir automatiskt uppgraderad till 1 KING CLUB INTERCONTINENTAL DUPLEX dvs etage suite...(dock gillar jag inte trappan.....vurpade i den för något år sedan....hade sedan svårt att röra mig på ett par dagar.

Edit: såg att någon lagt ut en film om samma suite typ för ett par år sedan. Inte mycket har ändrats sedan dess...

Last edited by a moderator:
Befinner mig på InterContinental Le Grand i Paris nu. Kom hit med med fru runt 14:30. Jag har bokat ett Club Room med min Ambassador Weekend Certificate

Ska göra detta nästa helg, suktar efter lounge uppgradering, behöver ingen suite. Vad tror ni att jag bör boka för kategori av rum för att få lounge tillgång? Är loungen värd det? Tänkte boka Executive room annars, känns som största rummet för "minsta" pengen. Alla tips tas varmt emot.

:)

Kunde inte ändra på mitt inlägg ovan men vill komplettera med lite info efter någon timmes sökning och läsning på andra forum. Det verkar aldrig bli uppgradering till club lounge access, vill man ha den (och den ska vara värd pengen) får man betala. Så då även för mig, har bokat club lounge room twin bed, får maila och kolla om de skjuter ihop sängarna eller ska man hoppas på Junior Suite uppgradering? Är plat amb, blir ingen spire i år - för snål för det. :)

Ska använda weekend vouchern, 520 Euro per natt blir 260 och nästan prisvärt? :D
När jag och frugan var där så använde jag weekendvouchern. Jag betalade också typ 500€ per natt, vilket blev 250€. Det får väl klassas som prisvärt i Paris. Vi blev uppgraderade till en Royal Suite, så det var en mäkta imponerad fru kan jag tala om. "Reser du alltid så här eller?" :)

De kom förbi med Champagne, jordgubbar och en massa annat godis till rummet. Så det blev en härlig weekend för oss. :)

Bodde med Fru Totopez på IC Amstel Amsterdam för två helger sedan.
Tre nätter bokade på poäng (och bokat innan priset gick upp från 40000 till 50000p per natt).
Uppgradering till Executive Suite även på reward nights, tack för det. Är Amb, men bor väldigt lite, så ingen annan status. Poängen köptes på 100%-extra kampanj, tror att det landade på $600 för poäng som räckte till tre nätter. Lägg till $200 för Amb, ett klipp för det hotellet.
Welcome gift i form av choklad, bra fruktfat, dubbla vattenflaskor varje dag.
Perfekt service hela vägen igenom.

Ambassador eller Royal Ambassador som bor på ett IC, ja då ska man ju bli uppgraderad.
Om man nödvändigtvis ska ha en tråd om uppgraderingar bör man, tycker jag, separera
dessa erfarenheter från övrigt, som man f.ö., gjort på Flyertalk.

Last edited:
Toppen