Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Blev uppgraderad i Washington DC men det var för många år sedan, 2008. Hade bott en hel månad i på Holiday Inn i Laguna Beach och tidigare på året ett antal nätter på samma hotell och fått högsta statusen om jag inte minns fel. Fick en stor svit, dock var den rätt tråkig och det stora nöjet var när min amerikanska kollega kom in i den och först stirrade runt hur stort det var jmf med sitt rum och sedan tittade på mig med blicken "vadhardugjortsomjagsomamerikanintekangöra"....

Klämde ut en 8 dagars stay på IC Cozumel nu i dagarna, uppgraderad ett steg till Ocean view från Pool view, mailade i förväg och frågade. Först svarade de att upgrade ej gäller på points stay, men sen återkom de och sa att de visst uppgraderat. Vet ej om rummet var större men läget var avsevärt bättre.

De tar "bara" 30k points /natten här, samme som HI på många ställen. Känns som rätt bra värde för de där 210k poängen med tanken på att ordinarie pris ligger på ~ 370 usd / natten.

Har bott på samma Crown Plaza 4 ggr nu inom en månad och nu först blev jag uppgraderad till en svit. De tre andra ggrna så har det bara blivit till club nivå med lounge access. Denna gång med orden Welcome back - Always nice to see a regular customer - det värmde ;) :)
Ganska nice rum (s) för att vara ett CP ute på den kinesiska vischan (dock med obligatoriska kycklingben lite här och var)

Uppgraderad från billigaste till Club room med balkong på Crown plaza Cleveland Airport.
Club loungen var som vanligt inte mycket att hänga i julgranen men jag vara och hämtade några flaskor vatten därifrån.
En interssant sak, var att de hade ett bildspel som visade dagens konferenser/möten mm på en tv i receptionen. Dessutom så visade de vilka dagens platinum medlemmar i IHG var, i dag 4 st varav en var jag.

I övrigt ett rätt slitet hotel som skulle behöva en översyn.

EDIT: Upptäkte att det inte ingick frukost in min rate vilket jag trodde, hade klantat mig när jag bokade. Gick till receptionen och frågade om det gick att fixa, absolut var svaret så fick jag en frukostkupong i näven. inte illa.

Last edited:
Uppgraderad från billigaste till Club king, på Holiday in Mayfield Cleveland. Fick en påse nötter och en vattenflaska som välkomtspressent.
Det här hotellet är klart fräschare än Crown Plaza som jag bodde på i går, men Club loungen är av samma mediokra snitt.

Sitter just nu och jobbar på rummet på Crown Plaza Palace i Bryssel. Bokade billigaste flex (som brukligt) och fick dubbeluppgradering till "executive". Trevligt med kaffeapparat, vatten osv, på rummet men visst saknar man en lounge, sen så låter det rätt mycket från byggarbetsplatsen utanför fönstret trots att jag är högst upp - men rätt fin utsikt är det. :)

Sitter just nu och jobbar på rummet på Crown Plaza Palace i Bryssel. Bokade billigaste flex (som brukligt) och fick dubbeluppgradering till "executive". Trevligt med kaffeapparat, vatten osv, på rummet men visst saknar man en lounge, sen så låter det rätt mycket från byggarbetsplatsen utanför fönstret trots att jag är högst upp - men rätt fin utsikt är det. :)

Nice! Jag bodde också på CP i Bryssel för ett par veckor sedan och blev uppad från billigaste flex till "executive". Har inte bott där innan, så svårt att säga vad exakta skillnaden är. Dock blev det rum på övestera våningen med utsikt över parken (d.v.s. ej mot bygget vid Rogier metro). Där var en sporadiskt påfylld (ej varje dag) "free minibar" med en cola, en pilsner och en extra flaska vatten. OK hotell, men inget spektakulärt.

Fikk oppgradering fra Club rom til hjørnesuite på IC Bangkok och fra Club rom til executive Club rom på CP Bangkok. Ingen gratis minibar i disse hotellene men gratis tvätt er alltid välkommen.

Toppen