Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: Februari
Bokat: Queen Room
Uppgradering: King Executive with view
Status: HHD

Hotell: Hilton Stockholm Slussen

Hotell: Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Bokat: Atrium room

Hotell: Hilton Prague Old Town
Datum: 11-13 februari
Uppgradering: King Executive hörnrum
Status: HHG

Fick inget mail om uppgradering 72h innan, första gången det blev så sen det infördes. Men efter ett par mejlvändor med hotellet om sen ankomst etc så var uppgraderingen också löst.

Förra gången jag var i Prag bodde jag på det andra, billigare, Hiltonhotellet. Old Town är mycket trevligare än det vid vattnet. Detta är ett av de Hilton i Europa som har kvar sin charm och ellegans från hur hotell var förr. Mycket trevlig och serviceinriktad personal. Läget är perfekt.

Fick inget mail om uppgradering 72h innan, första gången det blev så sen det infördes. Men efter ett par mejlvändor med hotellet om sen ankomst etc så var uppgraderingen också löst.

Förra gången jag var i Prag bodde jag på det andra, billigare, Hiltonhotellet. Old Town är mycket trevligare än det vid vattnet. Detta är ett av de Hilton i Europa som har kvar sin charm och ellegans från hur hotell var förr. Mycket trevlig och serviceinriktad personal. Läget är perfekt.
Är loungen öppen?

Jag har tänkt boka 2 nätter på båda eftersom jag tidigare inte bott på något av dem, läget är ju klart bättre på old town men för oss inte optimalt.
Oavsett läge, rekommenderar du att skippa det andra och enbart köra old town?

@fcx Nej det är servering i lobbybaren.

Kaffe och te klockan 11.00-17.00
Happ hour med vanligt loungeutbud klockan 17.00-19.00

Helt nöjd med det jämfört med tex Hilton Berlins lounge som var öppen men utan människovärdig föda.

@Dawes Jag tycker att du ska pröva båda och rapportera här sen. Det lite utanför city har vissa rum med utsikt mot atriumet och sen måste man knata över en stor väg för att komma till staden. Men där finns stor utomhuspool som är nice på sommaren.

@fcx Nej det är servering i lobbybaren.

Kaffe och te klockan 11.00-17.00
Happ hour med vanligt loungeutbud klockan 17.00-19.00

Helt nöjd med det jämfört med tex Hilton Berlins lounge som var öppen men utan människovärdig föda.

@Dawes Jag tycker att du ska pröva båda och rapportera här sen. Det lite utanför city har vissa rum med utsikt mot atriumet och sen måste man knata över en stor väg för att komma till staden. Men där finns stor utomhuspool som är nice på sommaren.
Done deal, det ligger ju nära Florenc/metro så man tar ju sig ändå runt tänkte jag. Resan är i maj dock.

Hotell: Conrad Maldives Rangali Island
Datum: 13-14 februari
Bokat: Water Villa
Uppgradering: Sunrise Water Villa with Pool

Trevligt att få prova deras nyrenoverade villa. Helt klart ett lyft mot tidigare när vi var här för tre år sedan.

Var från början bokade på JEN by Shangri-La i Male vår sista natt innan avfärd mot IST. För några dagar sedan dök det upp en Reward i Hilton appen för 95000 poäng. Helt klart ett bra värde om man jämför med deras ordinarie pris för 1940 USD per natt. JEN ville ha ca 3500 SEK.

Hotell: Hilton Belgrad
Datum: 11-12 februari
Bokat: King Room
Uppgradering: King Executive
Status: Diamond

Trevligt välkomnande vid check in. Personalen i Belgrad är alltid noggranna med att berätta hur de värdesätter en som kund. 9:e besöket på lika många månader spelar säkert in.

64445D07-0AC0-4EC5-BF42-BC5704628A67.jpeg

Toppen