Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Från billigaste till en svit på Millenium Hilton New York
De bad om ursäkt att ett uppgraderat rum inte var ledigt men sa att jag kunde få mitt ursprungliga rum på en gång eller ett uppgraderat rum om två timmar (vid 15). Kom tillbaka efter ett par timmar och fick nyckel till rummet på 52:a våningen och väntade mig inget speciellt.

Men, 80 kvadrat, bubbelbadkar och fantastiskt utsikt mot såväl Hudson River som Brooklyn Bridge. Dagar som denna gillar jag Hilton, och de uppenbarligen mig.

image1.JPG
image2.JPG

Ingen uppgradering vid incheckning för en vecka sedan på hilton malta, totalt fullt hotell var anledningen. Försökte igen idag och återigen fullt, dock hade de ett par sviter lediga enligt hiltons bokningssida. Dessa kunde de inte uppgradera mig till då de utövar strikt max 1 nivå uppgradering. Hamnade till slut med en manager som påstod att detta är world wide hilton policy, trots att jag berättade om mina uppgraderingar på andra hilton hotell så var det noll chans. Men plötsligt hittade hon ett executive rum vi kunde få, efter inspektion klart sämre än vårt deluxe rum. Frågade då om hon inte bara kunde ge oss lounge access och bo kvar och det blev jackpot. Är HHG så får vara nöjd med resultatet trots att jag tycker dom gör fel.

Ingen uppgradering vid incheckning för en vecka sedan på hilton malta, totalt fullt hotell var anledningen. Försökte igen idag och återigen fullt, dock hade de ett par sviter lediga enligt hiltons bokningssida. Dessa kunde de inte uppgradera mig till då de utövar strikt max 1 nivå uppgradering. Hamnade till slut med en manager som påstod att detta är world wide hilton policy, trots att jag berättade om mina uppgraderingar på andra hilton hotell så var det noll chans. Men plötsligt hittade hon ett executive rum vi kunde få, efter inspektion klart sämre än vårt deluxe rum. Frågade då om hon inte bara kunde ge oss lounge access och bo kvar och det blev jackpot. Är HHG så får vara nöjd med resultatet trots att jag tycker dom gör fel.

Det här känns inge bra, jag ska dit på söndag.

När jag söker mina datum så finns både King och Twin Executive med Sea view. Jag får väl hoppas det förblir så.

Finns dock en hel del suites, men om dom inte uppgraderar billigaste-suite så spelar det väl ingen roll antar jag.
Vi bor i deluxe sea view, enligt deras policy så är executive harbour view max vi kan bli uppgraderade till.

Managern har väl dessvärre rätt. Hiltons policy är uppgradering en nivå för HHG. Naturligtvis gör många enskild hotell avsteg från detta.

Jag tror tyvärr @Ozz har en liknande historia att berätta.
Japp, dessvärre...
Vi checkade in den 16/8 och i taxin på väg hit kollade jag aktuell bokningsstatus i Hilton-appen och det fanns både Executiverum, Juniorsvit, Corner Suite och Ambasadörsviten bokningsbar. Vid incheckning fick jag besked att hotellet tyvärr är fullt så vi kan inte uppgradera dig, när jag visade henne appens tillgänglighet blev hon lite obekväm och frågade om jag ville ta diskussionen vidare med hennes chef vilket jag naturligtvis ville.

Enligt managern så kunde man bara uppgraderas en nivå, vilket jag "lite plumpigt nog" sa var bullshit... Att det fanns ett executive rum bokningsbart var fel enligt henne då det var vattenskadat... Vi blev lovade en uppgradering till executive room på fredagen och fick ett rum som var så fuktigt på heltäckningsmattan att det blev fotspår i hallen när man skulle på toa. När vi vaknade på morgonen var kläderna kalla och fuktiga. Då härsknade jag till på riktigt och min tidigare kommentar om att det var "bullshit att det var fullbokat" var mild i mitt sätt att uttrycka mig mot stackaren i repan. Hur i hel**te kan dom ge oss det vattenskadade rummet...? Självklart förnekade dom att det var det rummet och vi fick byta till ett Deluxe Seaview som var mycket bra.
Managern har väl dessvärre rätt. Hiltons policy är uppgradering en nivå för HHG. Naturligtvis gör många enskild hotell avsteg från detta.
Enligt managern jag pratade med så gäller det generellt, att jag upplyste henne om att jag varit HHD 10 år i rad nästa år hjälpte föga.
Att jag dessutom berättade sakligt för henne om alla uppgraderingar (mer än en nivå) vi fått bara i år hjälpte inte ett dugg, nu går haggan omvägar när hon ser mig... :)

En nivås uppgradering (sviter undantagna) ÄR policyn för HHG. Att sedan många hotell är generösare är trist eftersom det urvattnar programmet.

Toppen