Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Och idag känner jag mig lite som HHD
De tabbade sig lite här på Conrad Bali och så klagade jag och som plåster på såren fick vi Afternoon Tea kl 3 och Lounge kl 5. Sedan checkar vi ut kl 7.
Så lounge på dagen vi checkar ut och sen utcheckning.
Det har jag aldrig lyckats med förut.
Sedan blir det Singapore Airlines Business hem via Singapore och Zürich till Köpenhamn och sedan X3000 till Göteborg.
En bra dag.
image.jpg

Hilton Garden Inn Claridge, Rom. Gratis frukost och 2 vattenflaskor fick vi ta från receptionen. Gratis wifi har väl alla där. Är HHG

Intressant. Jag har hört om liknande scenarion men inte varit med om det själv. I vanliga fall så kickar e-upgrade in ett dygn före ankomst och då försvinner möjligheten också att ändra i bokningen. Men av någon anledning verkar Conrad Singapore lägga in sina upgrades flera dagar tidigare (var med om det själv nyligen) - kanske är det kryphålet?

Återstår dock att se vad du får betala vid utcheckning...

Uppdatering: Vid utcheckning ville de trots allt ha betalt för den extra uppgraderingen som jag ju faktiskt hade avbokat. Det tog några minuter av knappande och samtal med kolleger innan det löste sig och de strök avgiften.

Jag hade alltså inte på något vis tänkt bedra systemet, hade nöjt mig med en uppgradering ett snäpp utan diskussion men detta ger en intressant inblick i hur systemet kan fungera.

Fraga till folket:

Har en Jr Suite pa Hilton Tokyo i maj och kan gora e-standby upgrade till Executive Jr Suite for JPY 5,700.

• Frukost ingar i Jr Suite-- sa Exec benefits skulle isafall innebara loungetillgang pa kvallen. Vet inte om Jr Suite-frukosten ar i loungen eller i en annan restaurang.
  • Ar HHG, sa jag vet inte hur stora chanserna ar att bli uppgraderad till en Exec Jr Suite ar pa de grunderna.
Vad tycker ni? Ska man ansoka om paid upgrade? Ar det vart det?

Frukosten kostar ca 250 sek om man ska betala för den nere i restaurangen, lounge frukosten är inte lika bra men du kan välja var du vill äta den som Exec.

Frukosten kostar ca 250 sek om man ska betala för den nere i restaurangen, lounge frukosten är inte lika bra men du kan välja var du vill äta den som Exec.
Eftersom frukost (i restaurangen antar jag) ingar i den rate jag redan har betalt for, sa antar jag att Exec benefits i detta fallet bara skulle ge mig loungetillgang pa kvallen som extra perk?

Betald upgrade kanns isafall inte vart det. Far hoppas pa ev. upgrade som HHG istallet.

Och idag känner jag mig lite som HHD
De tabbade sig lite här på Conrad Bali och så klagade jag och som plåster på såren fick vi Afternoon Tea kl 3 och Lounge kl 5. Sedan checkar vi ut kl 7.
Så lounge på dagen vi checkar ut och sen utcheckning.
Det har jag aldrig lyckats med förut.
Sedan blir det Singapore Airlines Business hem via Singapore och Zürich till Köpenhamn och sedan X3000 till Göteborg.
En bra dag.
Visa bifogad bild 31114
Härligt! Hur länge är du där? Kommer dit på lördag.

Härligt! Hur länge är du där? Kommer dit på lördag.
Jag checkade ut kl 19 och sedan tog jag en Bluebird taxi till flygplatsen och sedan blev det Singapore Airlines till Singapore kl 21.45.
Härligt att kunna ha rummet så länge.
Hela dagen kunde ju användas till att bada och ta det lugnt inför hemresan.
Nu är det ju inte så fullt på hotellet så det var väl därför jag fick det.
Dessutom hade jag bara bokat en natt och sa att jag ville kolla in Grand Hyatt för den andra natten.
Kanske var det därför jag fick utcheckning så sent plus att jag är HHG.
Men det var inte svårt för dem att gå med på det.

• Gilla
Reactions: doc
Hilton Helsingfors flygplats, billigaste rummet bokat men fick tyvärr ingen uppgradering. executive våningen full av VIP folk enligt mannen vid checkin, fick dock lounge, gratis frukost samt lite perks på rummet, givmilt va...
image.jpg

Fullt med folk i restaurangen kväll.

Toppen