Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Nu har vi checkat in på Conrad Bali.
Jag bokade först en natt delvis med poäng och fick uppgradering till Ocean View rum på bottenvåningen så stranden är precis utanför rummet.
Som HHG fick vi även frukost och fritt wi-fi förstås.
Däremot fick vi inte lounge tillgång.
Jag förhandlade mig till utcheckning kl 7 på kvällen ifall jag bokade en andra natt.
Mitt flyg går 9.45 så jag är nöjd även om jag inte fick lounge tillgång.:)

Incheckad på Conrad Singapore. Bokade businessrum enligt tips tidigare i tråden och fick tillslut King Executive Premier som också kallas Centennial Suite. Uppgradering med två snäpp, HHG.

Det är möjligt att jag råkade tweaka systemet något då jag ansökte om betald uppgradering till denna nivå (uppgradering till vanligt Executiverum skulle kosta 0 som vanligt). Några dagar före avresan såg jag i appen att jag blivit uppgraderad utan att priset ändrats och jag valde då bort den betalda uppgraderingen.

Det är möjligt att jag råkade tweaka systemet något då jag ansökte om betald uppgradering till denna nivå (uppgradering till vanligt Executiverum skulle kosta 0 som vanligt). Några dagar före avresan såg jag i appen att jag blivit uppgraderad utan att priset ändrats och jag valde då bort den betalda uppgraderingen.

Intressant. Jag har hört om liknande scenarion men inte varit med om det själv. I vanliga fall så kickar e-upgrade in ett dygn före ankomst och då försvinner möjligheten också att ändra i bokningen. Men av någon anledning verkar Conrad Singapore lägga in sina upgrades flera dagar tidigare (var med om det själv nyligen) - kanske är det kryphålet?

Återstår dock att se vad du får betala vid utcheckning...

Jaha, det är ju så förbannat jävla hilton. Jag är riktigt förbannad just nu efter att just ha checkat in på Conrad Bali. Som HHonors Diamond har jag fortfarande inte fått någon vettig uppgradering någonsin och inte nu heller. Fick exakt den rumstyp som jag bokat och dessutom var inte rummet färdigt när vi kom, så vi fick sitta i lobbyn och vänta.

När jag lugnat mig lite ska jag skriva ett mail till diamond desk och ifrågasätta vad i helvete de här tomtarna håller på med.

Jag e inte bitter jag...:)
Skämt å sido, har du fått svar från Diamond deal angående ditt missnöje?

Hilton Helsingfors flygplats, billigaste rummet bokat uppgraderad till executive King Room, lounge och gratis frukost. :)
Ganska mycket folk i loungen i kväll.

Toppen