Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Conrad Bali

Bilderna kom visst inte med tidigare.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 283
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 305
  • image.jpg
    image.jpg
    971,4 KB · Visningar: 287
  • image.jpg
    image.jpg
    1 004,7 KB · Visningar: 294
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 279
Är complementary HHG genom mitt Virgin Australia Gold (bor inte tillräckligt mycket på hotell för att kunna uppnå status inom något program) och har blivit uppgraderad en rumskagegori samtliga två gånger (;)) jag bott på Hilton i Sydney i år.

Gott nytt år!
Vi firade nyår på Hilton KL Sentral, Malaysia.
Hotellet var i stort sett fullt.
Jag har Hilton Hhonors gold och bokade 2 rum, ett Duluxe och ett Deluxe plus rum. Båda rummen blev uppgraderade till Deluxe plus Executive rum.
Detta trots att Loungen var helt full igår så att det inte fanns någon sittplats vilket de ursäktade sig för.
Det funkade ändå. Gott vin och Remy Martin VSOP cognac blev det.
Jag har köpt Hilton Premium Club medlemsskap också så priset på detta var strax Nog ungefär samma som ett vandrarhem i Göteborg.

På Hilton KL blir man nog alltid uppgraderad till executive floor med Happy hour och frukost om man är Hhonors gold. Svit kan man dock inte få som uppgradering. Väldigt bra utbud i loungen.:)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 265
Jaha, checkade just in på Conrad BKK. Blev uppgraderad från ett vanligt king bedroom till ett executive dito, dvs en icke-uppgradering då jag som HHD redan har access till loungen.

Varför ska det vara så jävla svårt att göra något bra för lojala gäster?

Du kan nästan skatta Dig lycklig att Du inte blev "uppgraderad". Blev för två veckor sedan erbjuden en "svit" som visade sig vara en sliten och rökig lägenhet i den intilliggande Conrad BKK Residence-byggnaden. Sade nej tack och behöll mitt executive rum. Conrad BKK är en populär destination (fr.a. vid jul- och nyårstider). Problemet är att det finns så många HHG och HHD-gäster och så få premium rooms. Vad gäller de övriga stora hotellkedjorna i BKK har jag nästan alltid fått en fin uppgradering i St. Regis BKK (som är väldigt trevligt och elegant), Shangri-la BKK och Sukhothai (LHW). I "Grand" Hyatt BKK har uppraderingarna varit 50:50, men där är rummen lite si och så även efter renovering. Slutligen kan ibland även Hilton slå till och förvåna en. Jag hade aldrig tidigare varit i Hilton Sukhumvit (som är relativt nytt) och var där för första gången i början av december. Blev väldigt positivt överraskad, när de smällde till med uppgradering till Presidential Suite (bifogar bilder).

DSC05589 copy.jpg
Sovrum

IMG_4331.jpg
Badrum

DSC05594 copy.jpg
Vardagsrum

DSC05597 copy.jpg
Vardagsrum

DSC05598 copy.jpg
Vardagsrum

Jag antar att du inte är HHD, för det verkar ju vara ett säkert sätt att inte få vettiga uppgraderingar.

Nej, nu ska jag sluta gnälla här och istället ta och skriva ett mail till diamond desk och tala om för dem vad jag tycker istället.

Toppen