Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hilton Park Lane i London som HHG, två rum uppgraderade från billigaste (Queen Guest i den orenoverade delen längst ner) till King Deluxe på våning 16. Uppgraderingen låg redan i appen några dagar innan och jag frågade vid den fysiska incheckningen om ytterligare uppgradering var möjlig. Vi fick då loungetillgång efter konsultation med en supervisor.

Nyss hemkommen från waldorf astoria dubai, blev ej uppgraderad.
Bokade king executive sea view och det fanns tre rumsnivåer upp. Hotellet var ej fullbelagt och det gick att boka rummen via hemsidan.

Finns det någon gräns hur högt man kan uppdateras?

Conrad Centennial Singapore. Opgraderet fra almindeligt værelse til "Business" på en booking for point. Betalte 60SGD for opgradering til Executive Level - i praksis 60 SGD for morgenmad i restauranten samt Afternoon tea & Happy hour i loungen. Rigtig god værdi for pengene imho. Der fulgte også gratis light-pressing af 5 stykker beklædning samt noget butler-service med, det nåede jeg dog ikke at prøve.

Jeg tjekkede ind allerede kl. 07:15 på ankomstdagen og spiste efter lidt hvile morgenmad i restauranten.

Efter happy hour i loungen bestilte jeg taxa og wake up call til kl. alt for tidligt næste morgen - da jeg forlod værelset lå der en faktura under døren der bare skulle underskrives og i lobbyen var der sat Grab-n'-Go frem - Conrad leverer endnu en gang!

Ifall man bokar ett business rum på Conrad Singapore och har HH gold är det goda chanser att bli uppgraderad till Executive rum utan att betala 60 SGD då?

Det är lite konstig prissättning på Conrad Singapore just nu.
Jag ska vara där 2 nätter men det är billigare att boka nätterna var för sig än båda på samma gång.o_O

Jag har bokat nu och fick gratis upgrade redan vid bokningen.:)
Jag bokade ett business rum och blev erbjuden ett executive rum som custom upgrade för 0 SGD.
Men det roliga här var att då jag sökte med att kryssa i use HH points så fick jag ett annat pris även om jag inte använde några poäng då jag bokade nätterna separat.
Priset plev totalt 750 SGD för 2 nätter business rum istället för 882 SGD för 2 nätter om jag bokat på en bokning.o_O
Allt inkl. skatt och service avgift.

Hilton Minneapolis:
Bokade "One king bed" blev uppgraderad till "One king bed executive floor" är HHG.
Hyfsad lounge med fin utsikt.

Conrad Bali

Hade bokat en "vanlig" suite och fick vid incheckningen flera gånger höra ursäkter för att ingen uppgradering fanns tillgänglig. Dagen efter ringde suites managern och frågade om han fick komma och hälsa på. Väl inne på "rummet" bad han också om ursäkt för att de inte hade kunnat erbjuda en uppgradering tidigare följt av frågan om vi skulle vara intresserade av President Suite under andra halvan av vistelsen. Svaret på den var lätt och där bor vi nu :)

Inte någon gång har jag frågat om uppgradering då jag tycker det ingår så mycket ändå. Jag lär också redan ha fått bästa uppgraderingen efter blott ett år som HHG, det lär ju bli svårt att trumpa detta!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 275
Jaha, det är ju så förbannat jävla hilton. Jag är riktigt förbannad just nu efter att just ha checkat in på Conrad Bali. Som HHonors Diamond har jag fortfarande inte fått någon vettig uppgradering någonsin och inte nu heller. Fick exakt den rumstyp som jag bokat och dessutom var inte rummet färdigt när vi kom, så vi fick sitta i lobbyn och vänta.

När jag lugnat mig lite ska jag skriva ett mail till diamond desk och ifrågasätta vad i helvete de här tomtarna håller på med.

Toppen