Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

HHonors Gold, och har nu hotell-hoppat lite i Dubai innan jag fastnat på en gammal favorit. Bokat billigaste tänkbara rum på alla tre hotellen. Resultatet blev följande:

Hilton Dubai Creek: Executive king bed med utsikt över Dubai Creek.

Hilton The Walk Jumeirah Beach (fd Residences): Executive sea view studio.

Hilton Jumeirah Beach Resort: Executive sea view king bed.

Inte de mest flashiga Dubai-hotellen, men Hilton levererar som vanligt!

(Skrivet från loungen på Hilton JB Resort, happy hour!)

Conrad Centennial Singapore - Uppgraderad från Business room till Executive room med lounge en vecka innan vistelsen. Är HHG.
Kan du huske hvad prisforskellen mellem billigste og business room var?

Elsker virkelig Conrad Singapore! Plejer at booke billigste værelse og så blive opgraderet til Business room. Så kan man betale ca. 50 SGD for yderligere upgrade til Executive - hvilket imo er super value for money med morgenmad på Oscar's og afternoon tea i loungen.

Kan du huske hvad prisforskellen mellem billigste og business room var?

Elsker virkelig Conrad Singapore! Plejer at booke billigste værelse og så blive opgraderet til Business room. Så kan man betale ca. 50 SGD for yderligere upgrade til Executive - hvilket imo er super value for money med morgenmad på Oscar's og afternoon tea i loungen.

Skillnaden mellan billigaste och business var vid bokningstillfället SGD 50. Jag valde business eftersom e-upgrade visade SGD 0 för uppgradring till executive vilket nu också gick igenom.

Serverar de champagne till frukosten på Oscar's också? :)

Jag blev uppgraderad på Hilton Aten igår till Executive floor med lounge tillgång.
Jag hade bokat billigaste rummet. :)

Riktigt trevligt hotell det här.

Jag har HH Gold.

Hilton Berlin, ingen upgrade lördag- söndag, men fick tillgång till loungen. Är HHG. Hotellet börjar kännas lite trött i detaljerna, Marriott natten före vinner helt klart när priset var i princip det samma.

Hilton Slussen, har mycket bra track rekord där, har aldrig hittills blivit utan EXC elevel, har tom. fått Jr svit några gånger senaste åren.
Här om dagen så vart det bara från King deluxe till King deluxe med utsikt.... så efter en del diskussioner om deras uppgraderingspolicy mm så kom jag och supervisorn överens om att jag fick köpa upp mig till EXC för 300 kr.

Inte så mycket att orda om men lite sniket kändes det, dock så var lounge access klart prisvärt med tanke på att vi 2 vuxna och två barn så det var ändå en ren vinstaffär. I övrigt så fick vi två drinkbiljetter och två godispåsar med polkagrisar till barnen.

I övrigt var det 75% trainee bland personalen, vilket märktes på servicen. Alla var supertrevliga men man fick ringa flera gånger om man ville nått.

EDIT: Är HHG, glömde skriva det.

Last edited:
Hilton Slussen, har mycket bra track rekord där, har aldrig hittills blivit utan EXC elevel, har tom. fått Jr svit några gånger senaste åren.
Här om dagen så vart det bara från King deluxe till King deluxe med utsikt.... så efter en del diskussioner om deras uppgraderingspolicy mm så kom jag och supervisorn överens om att jag fick köpa upp mig till EXC för 300 kr.

Inte så mycket att orda om men lite sniket kändes det, dock så var lounge access klart prisvärt med tanke på att vi 2 vuxna och två barn så det var ändå en ren vinstaffär. I övrigt så fick vi två drinkbiljetter och två godispåsar med polkagrisar till barnen.

I övrigt var det 75% trainee bland personalen, vilket märktes på servicen. Alla var supertrevliga men man fick ringa flera gånger om man ville nått.
Som Gold då?

Var där i fredags, första gången som Silver, jag återkvalificerar till Guld om ett par veckor igen. Absolut inga uppgraderingar, allting skulle kosta och uppgradering till Exec för 1000 kr, trots att samma uppgradering kostade 500 kr i HHonors-appen, kändes inte riktigt schyst.

Millennium Hilton nyc, på award stay, ingen uppgradering av rumstyp, men fick ett med hyfsat bra utsikt över wtc. Och frukosten uppgraderades till full american. :)

Ingen uppgradering på Conrad New York i lördags heller. Till och med nedgraderad i utsikt till lägre våning med ursäkt då celtics hade lagt beslag på de höga våningarna. Fanns högre rum kvar men då hade jag fått vänta >2 timmar på incheckning, och för bara en natt var det knappast värt det....

HHG.

Toppen