Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Per A

Medlem
Hotell: Hilton Helsinki Strand
Datum: 6–7 okt
Bokat: King Executive Room
Uppgradering: Blev erbjuden Twin Bed Executive Room Seaview, men tackade nej.
Status: HHG

Incheckningsupplevelsen var so-so, fick upplysa om att jag var HHG och blev då erbjuden rummet ovan. Det är väl en smaksak men tycker en bred säng slår sjöutsikt så tackade nej. Executive-loungen var stängd ("to promote social distancing") och ersatt med ett "hörn" i restaurangen på bottenplanet (såg ingen info om det vid bokning). I övrigt rent och fint, bra frukost.
 

011430121

Medlem
Hotell: Hilton Helsinki Strand
Datum: 6–7 okt
Bokat: King Executive Room
Uppgradering: Blev erbjuden Twin Bed Executive Room Seaview, men tackade nej.
Status: HHG

Incheckningsupplevelsen var so-so, fick upplysa om att jag var HHG och blev då erbjuden rummet ovan. Det är väl en smaksak men tycker en bred säng slår sjöutsikt så tackade nej. Executive-loungen var stängd ("to promote social distancing") och ersatt med ett "hörn" i restaurangen på bottenplanet (såg ingen info om det vid bokning). I övrigt rent och fint, bra frukost.
Dåligt läst BC, finns flera inlägg om det här på forumet.
Känns som det kommer att bli permanent så framöver (min gissning) när det gäller loungen.
 

rsimon

Medlem
Hotell: Curio Niepce, Paris
Datum: 3 nätter i oktober 2022
Rate: Poäng
Bokat: Queen Guest Room
Uppgradering: Deluxe Queen Room
Status: HHD

Minirecension: Ett litet men fräscht hotell. Små rum. Enligt hemsidan ska Queen Deluxe vara något större än vanliga Queen, men i mitt rum fanns varken fåtölj eller sängbord. Såg på utrymningsplanen o upptäckte att mitt rum enligt skissen var det minsta på hela våningen. Förhållandevis liten men väldigt bra o god frukostbuffé, uppmärksam personal. Väldigt nära station Pernety på Metro 13.

- - -

Hotell: Hilton Zürich Airport
Datum: 1 natt i oktober 2022
Rate: Honors Sale
Bokat: Queen Guest Room
Uppgradering: King Relaxation Suite
Status: HHD

Här fick jag i gengäld bästa rummet på hela hotellet!
 
Toppen