Senaste nytt

Har du blivit hälsad välkommen ombord på någon flight ? (Alla flygbolag)

mha321

Medlem
Får man fråga om status du haft för att få det att hända på LH/Swiss?
EBD och placering i business.

En annan rolig anektot på det tidigare var ett avtal flyg mellan Zürich och Stockholm där jag flera gånger blev tilltalad på tyska och väldigt familjärt och trevligt . Det förstod jag trots att jag inte kunde tyska. Men var dessutom bara EBS då,då det var tidigt i min "flyg karriär"...

Tredje eller fjärde gången var jag tvungen att fråga om varför. Visade sig att de väl kände en släkting till mig med samma relativt ovanliga efternamn som i många år pendlade mellan Zürich och Köpenhamn (ex svensk med affärer och boende i Tyskland och sommarhus i Båstad. Och väldigt lyckade affärer så det blev aldrig sämre än business class). Och de gissade, felaktigt, att jag var sonen... (han hade ganska många år med hon circle när han slutligen checkade ut för ett antal år sedan)

Det har dock inte hänt efter att han lämnade, så det är inte det som gett det senare.
 
Hände ofta när jag flög på Hong Kong linjen som EBD. 2018-2019 4-5 gånger i alla fall. Inte efter det. Flög ARN-MIA i Business 2022 och CPH-BOS i Business 2023 ingen “hälsning” som EBD så det har kanske upphört.
 

Hubert

Medlem
Det har hänt mig på mina två senaste resor med SAS till USA som EBD. Resorna i C. Ena gången en liten pratstund strax efter vi lyfte och andra strax innan vi landade.
 

Carlos

Medlem
På tex Lufthansa händer det rätt ofta. Inte ovanligt även på korta hopp inom Europa. Och definitivt med Swiss.

På sas tror jag det hänt en eller två gånger utom just under den där korta, ovan nämnda, driven de hade en stund när det blev oftare.

På short haul med sas har det hänt två gånger :) båda gångerna i go med xfly (tror jag, eller om det möjligen var föregångaren) till Tallinn...
Vad hat du för status som triggade detta hos LH?
 

GOTBound

Medlem
SAS, händer titt som tätt i Go på flight op. by Xfly och Connect, märkligt nog inte alls lika ofta i Plus, SAS mainline hände det när världen började öppna mitt under och efter Covid i både Go och Plus men inte längre.

British Airways som någon nämnt, väldigt ofta som One World Emerald [via Finnair] då och då i economy men alltid i Club Europe, i båda fallen GOT-LHR/LHR-GOT. Jag, inkl medpassagerare på min bokning har tom. blivit erbjuden mer eller mindre full bar service från CE när jag/vi flugit kvällsflyget GOT-LHR i Economy ett par gånger med hänvisning till min nu mer fd. Emerald status [Saphire i dagsläget].
 

Thornado

Medlem
White trash-klädsel eller World Traveller-klädsel? :D

När jag först blev medlem på BC så tog det rätt så länge innan jag förstod vad BA kallar sin economy/premium economy på longhaul och kunde göra kopplingen till WT/WT+. Jag hade bara förutsatt att den beteckningen helt enkelt var ett lite nedsättande sätt att prata om ekonomiklass i samma anda som "monkey class".
 

sembl

Medlem
Jag har 100 procent hitrate de senaste åren på BA mellan LHR-JFK-LHR. LHR-ARN kanske 3 av 5 ggr.

I Tisdags hände något som jag inte sett på ett tag mellan LHR-JFK. CSD kom och introducerade sig och bad om ursäkt att han inte kunde uppgradera mig och min fru till First. Hans plan var att göra det så fort dörren stängts. De fick två nya kunder bokstavligen 15 min innan boarding. Sa skämtsamt att vi sitter bra här i våran Club Suite 5A, 6A då det är gamla First med kass skärm. Han skrattade och sa, well late change of aircraft and you are right. Can I get anything from first? Jag bad om två pyjamas och så min fru gillar dessert om hon kunde få desert från F av det som blev kvar. Inga problem alls.

Vid landning på JFK så ska vi precis gå it vid dörren och samma purser säger kan du och din fru vänta här i gången. Tänkte vad faen nu. En person med BA kläder plockar med mig och min fru. Han säger att det är ovanligt långa köer i passkontrollen. Han tar med min fru till någon special lucka medan jag knatar till Global Entry. Tar kanske 2 min totalt för mig då GE är längst bort. Kommer ut och ser min fru redan borta och väntar på mig. Han följer oss ut och önskar oss en trevlig dag hemma.

Är sedan januari GGL men detta var klart den extra milen utan att ha bett om det. När man minst anar det är när det är som bäst.
 
Toppen