Jag har 100 procent hitrate de senaste åren på BA mellan LHR-JFK-LHR. LHR-ARN kanske 3 av 5 ggr.
I Tisdags hände något som jag inte sett på ett tag mellan LHR-JFK. CSD kom och introducerade sig och bad om ursäkt att han inte kunde uppgradera mig och min fru till First. Hans plan var att göra det så fort dörren stängts. De fick två nya kunder bokstavligen 15 min innan boarding. Sa skämtsamt att vi sitter bra här i våran Club Suite 5A, 6A då det är gamla First med kass skärm. Han skrattade och sa, well late change of aircraft and you are right. Can I get anything from first? Jag bad om två pyjamas och så min fru gillar dessert om hon kunde få desert från F av det som blev kvar. Inga problem alls.
Vid landning på JFK så ska vi precis gå it vid dörren och samma purser säger kan du och din fru vänta här i gången. Tänkte vad faen nu. En person med BA kläder plockar med mig och min fru. Han säger att det är ovanligt långa köer i passkontrollen. Han tar med min fru till någon special lucka medan jag knatar till Global Entry. Tar kanske 2 min totalt för mig då GE är längst bort. Kommer ut och ser min fru redan borta och väntar på mig. Han följer oss ut och önskar oss en trevlig dag hemma.
Är sedan januari GGL men detta var klart den extra milen utan att ha bett om det. När man minst anar det är när det är som bäst.