Senaste nytt

Har du blivit hälsad välkommen ombord på någon flight ? (Alla flygbolag)

DRG

Medlem
Har hänt mig tvångsåtgärder under det senaste året med SAS på shorthaul. Måste säga att jag blev ganska förvånad när det skedde , eftersom man ju tror att det hänt något allvarligt när man blir tilltalad med namn. Är ingen jättefan av att de kommer och meddelar alla stolsgrannar vad man heter, speciellt som det inte sker på rutin och man därför inte är beredd. Men eftersom andra verkar gilla det så kan jag förstå att det görs, som ett billigt sätt öka ”lyxkänslan” av att ha status.
 

Kimmen00

Medlem
På tex Lufthansa händer det rätt ofta. Inte ovanligt även på korta hopp inom Europa. Och definitivt med Swiss.

På sas tror jag det hänt en eller två gånger utom just under den där korta, ovan nämnda, driven de hade en stund när det blev oftare.

På short haul med sas har det hänt två gånger :) båda gångerna i go med xfly (tror jag, eller om det möjligen var föregångaren) till Tallinn...

Ja på LH och Swiss har det skett flera ggr i C..
 

FilipJ

Medlem
På tex Lufthansa händer det rätt ofta. Inte ovanligt även på korta hopp inom Europa. Och definitivt med Swiss.

På sas tror jag det hänt en eller två gånger utom just under den där korta, ovan nämnda, driven de hade en stund när det blev oftare.

På short haul med sas har det hänt två gånger :) båda gångerna i go med xfly (tror jag, eller om det möjligen var föregångaren) till Tallinn...
Får man fråga om status du haft för att få det att hända på LH/Swiss?
 

FredFunk

Medlem
Har hänt mig 2ggr till London med BA från GOT, och en gång på hemvägen på någon av dom flighterna. Flög Club Europe och upplevde service mat och dricka väldigt positivt dessa gånger. Hade ingen status hos BA utan samlade AY poäng på vitt kort :) . Crew var trevlig och det var inga problem att få en sista whiskey och lite nötter efter inflygningsutrop. Går ju att hitta bra priser på dom biljetterna med jämna mellanrum, tror det skiljde 600 - 800 kr från eco på någon av dom, men då var det ju gentlemens flight med avgång lunchtid.
 

Attachments

  • FBABE6FD-0562-44F5-AF04-B0BA8526C6D8.jpeg
    FBABE6FD-0562-44F5-AF04-B0BA8526C6D8.jpeg
    64,9 KB · Visningar: 100
  • D3646800-C2A6-4B97-8F9A-7D488A2167F4.jpeg
    D3646800-C2A6-4B97-8F9A-7D488A2167F4.jpeg
    31,5 KB · Visningar: 97

LarsCph

Medlem
British Airways er også en favorit her.

På British Airways København til London i går i Club Europe som var 15-20% fuld efter takeoff blev alle hilst velkommen, Jeg rejste alene så det var noget med "Welcome back Mr. Jensen. Would you like any beverage?".

G&T blev mixet i galley og serveret. Det var et eftermiddagsfly så afternoon-the til servering. Jeg bad om et glas Chardonnay til og igen kom der et glas med vin. Crew kom forbi lidt senere og spurgte om der skulle toppes op. Det er niveauet over at få en mini-flaske serveret - selv om vinen stadig blev serveret fra mini-flasker. Da kaptajnen havde annoceret indflyvning til Heathrow kom crew forbi igen og spurgte om man skulle have noget mere inden landing.

På vej ud siger jeg "Thank you for a very nice flight" - og får "You're welcome Mr. Jensen, see you again soon".

Jeg er Oneworld Sapphire (Qatar Airways Gold) - men servicen var samme for alle hvad jeg kunne se og andre blev også tiltalt med navn - men de anerkendte at det ikke var første gang jeg var passager hos Oneworld ("welcome back"). Returprisen var DKK 400 mindre end SAS Plus, men til gengæld rigtig business class og meget god service.

Jeg er aldirg blevet hilst velkommen hos SAS (har Diamond der). Mest måske i SAS Go hvor jeg bad om en Ramlösa og fik den med kommentaren "det er dig der er Diamond, ikk?". Men det er ikke helt at blive hilst velkommen er det?? Min oplevelse er servicen hos SAS er mere varierende. Jeg var med fruen på weekend til Toronto i SAS Business (bonus billet) hvor vi sad som de bagerste passagerer i business kabinen. Der oplevede vi utrolig god service fra crew, de spurgte f.eks. om preferencer til hovedret inden serveringen startede og havde "gemt" vores valg til os, som var slut da rækken foran os spurgte efter det. Hyggelig og god service hele vejen og de var helt OBS på at for os var det 100% fornøjelse og 0% business.

At blive budt velkommen med navn syntes jeg altid er rart. Men også når de som på Toronto rejsen giver lidt ekstra uden at kommentere det - det lægger jeg stadig mærke til og sætter pris på.
 
Toppen