Senaste nytt

Har du blivit hälsad välkommen ombord på någon flight ? (Alla flygbolag)

Johan F

Medlem
Jag var Pandion för några år sedan och då hände det emellanåt. Hände även att jag fick vatten etc utan att be om det eller att någon annan fick det. Var på flygningar mellan ARN - OSL/CPH/HEL om jag kommer ihåg rätt
 

011430121

Medlem
Ja det hände ofta när jag var Pandion i 5 år, några välkomnade med Hej Peter, händer inte lika ofta nu men ibland, hej det var ett tag sedan vi sågs.
Jag hade 230-240 resor med SAS varje år i förra jobbet så det var ju inte konstigt att att vissa kabinchefer kände igen mig
På senaste SAS mötet på Fotografiska säger en Purser hej dig känner jag ju igen.
 

fcx

Medlem
SAS hade en drive 2018(?) på långlinjerna att pursern skulle gå runt och skaka hand med alla EBD. Det var olika nivå på entusiasmen och det blev inte långvarigt.

Bästa upplevelsen är dock när jag åkte BA i WT+ och det finska paret bredvid diskuterade med varandra att det var orimligt att de skulle behöva sitta bredvid mig som hade WT-klädsel. Strax därefter kom pursern, gick ner på knä vid min stol, skakade hand och välkomnade mig som guldkund ombord med ett glas affärsklasskumpa och småpratade en stund. Ingen annan i kabinen fick något. Finnarna blev tysta.
 

igelkotten

Medlem
SAS hade en drive 2018(?) på långlinjerna att pursern skulle gå runt och skaka hand med alla EBD. Det var olika nivå på entusiasmen och det blev inte långvarigt.

Bästa upplevelsen är dock när jag åkte BA i WT+ och det finska paret bredvid diskuterade med varandra att det var orimligt att de skulle behöva sitta bredvid mig som hade WT-klädsel. Strax därefter kom pursern, gick ner på knä vid min stol, skakade hand och välkomnade mig som guldkund ombord med ett glas affärsklasskumpa och småpratade en stund. Ingen annan i kabinen fick något. Finnarna blev tysta.
White trash-klädsel eller World Traveller-klädsel? :D
 

Kimmen00

Medlem
SAS hade en drive 2018(?) på långlinjerna att pursern skulle gå runt och skaka hand med alla EBD. Det var olika nivå på entusiasmen och det blev inte långvarigt.

Bästa upplevelsen är dock när jag åkte BA i WT+ och det finska paret bredvid diskuterade med varandra att det var orimligt att de skulle behöva sitta bredvid mig som hade WT-klädsel. Strax därefter kom pursern, gick ner på knä vid min stol, skakade hand och välkomnade mig som guldkund ombord med ett glas affärsklasskumpa och småpratade en stund. Ingen annan i kabinen fick något. Finnarna blev tysta.
Va väl enda gången man blev välkommen och i C (otvunget) småsnack med Pursern..
 

Tomas E

Medlem
Råkade ut för detta förra året på Iberia mellan LHR och MAD, i form av ett ganska diskret extra välkommen och tack av en purser som hade en passagerarlista i handen. Det var lite komiskt att det var denna gång eftersom jag på den flighten satt inklämd precis i mittensätet rätt långt bak i economy på en A330 eftersom det just denna gång inte hade funkat att välja säte. Dessutom hade jag lyckats fimpa ett lyckat uppgraderingsbud, som jag lade eftersom businesskabin i A330 på shorthaul lät lockande. (IB hanterar framgångsrika bud genom att ringa upp. Om man då inte svarar vid en slumpmässig tid mitt på arbetsdagen är det ingen som kan prata engelska om man ganska snabbt ringer tillbaka till samma nummer, och försöker man den vanliga ingången till engelskspråkig kundservice har de ingen info om budet, för det hanteras av andra.) Är IB Platino/Oneworld Emerald.
 
Last edited:

mha321

Medlem
På tex Lufthansa händer det rätt ofta. Inte ovanligt även på korta hopp inom Europa. Och definitivt med Swiss.

På sas tror jag det hänt en eller två gånger utom just under den där korta, ovan nämnda, driven de hade en stund när det blev oftare.

På short haul med sas har det hänt två gånger :) båda gångerna i go med xfly (tror jag, eller om det möjligen var föregångaren) till Tallinn...
 
Toppen