Senaste nytt

Har dom strypt Business biljetter med Star Alliance resor till Bangkok ett år fram?

Axxo

Medlem
Har dom strypt Business Star Alliance resor till Bangkok nästa år i november (Eva Air, TK, LF, etc.)
Har försökt i över en vecka att hitta 2 biljett till Bangkok via alla städer i Europa men hittar bara ekonomi.

Har inte hitta något på Awardresor / SAS hemsida. Har även ringt dagligen och försökt få tag i biljetter på x dagar innan för respektive flygbolag.

Vill helst åka direkt flyg från Europa till Bangkok. Om det inte finns, har ni några andra förslag i Business?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
D

Deleted member 53670

Guest
Har dom strypt Business Star Alliance resor till Bangkok nästa år i november (Eva Air, TK, LF, etc.)
Har försökt i över en vecka att hitta 2 biljett till Bangkok via alla städer i Europa men hittar bara ekonomi.

Har inte hitta något på Awardresor / SAS hemsida. Har även ringt dagligen och försökt få tag i biljetter på x dagar innan för respektive flygbolag.

Vill helst åka direkt flyg från Europa till Bangkok. Om det inte finns, har ni några andra förslag i Business?
Du har ju inte fått så många dagar än från bolagen. EVA släpper ju 360 dagar (vilket motsvarar 7/11 2024). TK har 354 dagar (1/11 2024) osv, så fortsätt kolla lite, så borde det komma ut lite mer. Dock så har jag hört att biljettsläppet blivit lite mer konservativt jämfört med tidigare i våras
 

Jannes

Medlem
Jag slängde in FRA/VIE-BKK på 14 dagars sökning i Awardhacks.se från mitten av oktober 2024, och fick en del napp (VIE-BKK direkt t.ex.).
Men det som är ett problem är att de alla är 1 biljett, inte två. Samma för LHR.

Så tar tillbaka min kommentar lite, du är kanske tidigt ute för november, men även för oktober nästa år verkar det vara svårt att hitta just 2 biljetter.
 
D

Deleted member 53670

Guest
Jag slängde in FRA/VIE-BKK på 14 dagars sökning i Awardhacks.se från mitten av oktober 2024, och fick en del napp (VIE-BKK direkt t.ex.).
Men det som är ett problem är att de alla är 1 biljett, inte två. Samma för LHR.

Så tar tillbaka min kommentar lite, du är kanske tidigt ute för november, men även för oktober nästa år verkar det vara svårt att hitta just 2 biljetter.
Var samma för de biljetter som finns för November, det är endast 1 person. Tror jag såg några med EVA från VIE eller LHR.
 

Axxo

Medlem
Japp, helt omöjligt att hitta två biljetter mellan mitten av oktober och början av november. Har använt mig av"

Ultimate Guide to Award Release Dates"​

 

Aladppu

Medlem
LH long-haul business är 85 dagar, så de går bort än så länge. TG är 180 dagar och oftast ännu närmare avgång än så.

BR shar strypt rejält (en period fanns ingenting) men senaste veckorna har det börjat dyka upp igen, dock endast väldigt nära inpå avgång

TK också opålitliga i sina släpp.

Kika på ET ARN-ADD-BKK. Ett fullgott alternativ enligt min mening. Dock ganska lång resväg.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
D

Deleted member 53670

Guest
LH long-haul business är 85 dagar, så de går bort än så länge. TG är 180 dagar och oftast ännu närmare avgång än så.

BR shar strypt rejält (en period fanns ingenting) men senaste veckorna har det börjat dyka upp igen, dock endast väldigt nära inpå avgång

TK också opålitliga i sina släpp.

Kika på ET ARN-ADD-BKK. Ett fullgott alternativ enligt min mening. Dock ganska lång resväg.
Vet inte hur hårda LH varit på den där siffran för Business. Jag bokade en LH mellan Tyskland/Sydkorea för inte allt för länge sedan, och då var det 9mån mellan bokning och avgång. Tror jag såg flera alternativ då, men kanske bara var ett misstag från dom där dom råkade släppa några till partner airlines..
 
Toppen