Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Jag använde Resebyråtjänsten hos SHB Platinum Concierge för något år sedan, varvid jag kopplades till inga mindre än Tranås Resebyrå. Utmärkt service och jag har vänt mig direkt till dem vid ett senare tillfälle för att köpa BA biljetter till MIA.

Jag använde Resebyråtjänsten hos SHB Platinum Concierge för något år sedan, varvid jag kopplades till inga mindre än Tranås Resebyrå. Utmärkt service och jag har vänt mig direkt till dem vid ett senare tillfälle för att köpa BA biljetter till MIA.

Intressant. Jag blev kopplad till BIG Travel i Västra Frölunda i fjol. Även där var servicen utmärkt när det var fullbokat på många hotell i London. De ringde själva runt och säkerställde så att det verkligen fanns rum innan de bokade.

Hej,

Är det någon som vet om Hsb Platinum är ett ingen gräns kort eller vad högsta gränsen är ? Det har hänt och kommer antagligen hända igen att jag fått göra utlägg på över 200 000 som jag ser på kortio.se att gränsen är.

Lebedeva,

Hej,

Är det någon som vet om Hsb Platinum är ett ingen gräns kort eller vad högsta gränsen är ? Det har hänt och kommer antagligen hända igen att jag fått göra utlägg på över 200 000 som jag ser på kortio.se att gränsen är.

Lebedeva,

PÅ HSB Plationum lägger du väl själv gränsen, har för mig att jag har 50000kr. Ring dem och förklara vad du tänker göra och se om de kan acceptera dintt utlägg.

Sen så kan du ju fundera om det kortet är det bästa att göra ett sånt utlägg, kickback är ju inte direkt enorm.

Finns det några särskilda kriterier man måste uppfylla för att ansöka om Shb platinum? Är det tillräckligt med en inkomst strax under 400 per/år?

Tror att det är som med det mesta hos SHB helt upp till kontoren. Borde gå bra men om man inte är tillräckligt "bra" kund kan det bli svårt att förhands ner kortavgiften.

• Gilla
Reactions: Pho
Har nu lite överraskande fått nej på att förhandla ner priset på våra Platinumkort.
Någon mer som haft det problemet på sistone?

Har nu lite överraskande fått nej på att förhandla ner priset på våra Platinumkort.
Någon mer som haft det problemet på sistone?

Japp, samma här så jag sade upp kortet direkt. Har haft väldigt hög spend på kortet men de reagerade inte när jag sade upp det?? Kör nu endast VISA Infinite via Swedbank PB. Ryktas om ett helt nytt kort där i höst så då får man se vad det blir.

Toppen