Senaste nytt

Hamnade i Condor...Avlider jag nu?

Tack för länken!

Talade med SAS just nu. Hittade ingen business från JNB till Europa. Däremot så var det enligt deras noteringar en 4-klass konfiguration på planet. Så det låter ju inte hysteriskt. Bästa bud nu är att jag behåller bokningen och kollar dagligen om det kommer awardbiljetter i någon av premiumklasserna.

Tack för länken!

Talade med SAS just nu. Hittade ingen business från JNB till Europa. Däremot så var det enligt deras noteringar en 4-klass konfiguration på planet. Så det låter ju inte hysteriskt. Bästa bud nu är att jag behåller bokningen och kollar dagligen om det kommer awardbiljetter i någon av premiumklasserna.

Hittar en plats enligt nedan. Vill man inte till ARN kan man boka en annan transfer såklart.

Screenshot_20161113-105128.png

Ahhh :) Jag är ju skåning - så kollade bara CPH. (men kan ju självklart ta ett sista ben ARN-MMX)
Skumma är att SAS sa att det inte var plats från JNB till Europa. Men nämnde bara FRA och inte MUC...

Tackar. Tar med mig detta i nästa samtal...

Leta biljetter med http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Men jag tror nog att även om det står Cityline så är upplevelsen ungefär som Condor, med tanke på flygplan och resmål

Det var en helt vanlig LH 340. Med 2+4+2 i Ekonomi. Detta var första gången på ett bra tag som jag flög long-haul i bakre delen av kabinen och det var faktiskt helt ok. Säkert beroende på att det var en dagflight och att det bara är 3 timmars tidsskillnad.
Stolar och IFE kändes mycket fräscht och benutrymmet var så bra att jag t o m kunde ha min laptop uppe o jobba. Wi-Fi ombord men långsamt.
Helt OK mat o service. Planet kanske 85% fullt.

Vill för övrigt säga att flygplatsen på Mauritius är underbar!
Nybyggd med all-mod-cons men aldrig med mer än 5-6 plan inne samtidigt.

Det var en helt vanlig LH 340. Med 2+4+2 i Ekonomi. Detta var första gången på ett bra tag som jag flög long-haul i bakre delen av kabinen och det var faktiskt helt ok. Säkert beroende på att det var en dagflight och att det bara är 3 timmars tidsskillnad.
Stolar och IFE kändes mycket fräscht och benutrymmet var så bra att jag t o m kunde ha min laptop uppe o jobba. Wi-Fi ombord men långsamt.

Flygplatsen på Mauritius är underbar säger du. Hur är shoppingen där? Har du några mer tips och saker man absolut inte får missa när man är på Mauritius? Vi ska dit i februari, flyger med Emirates.

Last edited:
Utan att ha suttit bak i "vanlig" Lufthansa longhaul tyckte jag totalupplevelsen i Citylines 343 var bekväm och relativt trevlig, när jag flög den till Maldiverna.

Toppen