Senaste nytt

Hamnade i Condor...Avlider jag nu?

Jag flög men Condor 1995 FRA-BKK-SYD-BKK_FRA i ekonomi och med ID-biljett.:(
Jag överlevde....men det satte sina spår och sedan dess har jag bara gjort 4st långlinjer i ekonomi.
Jag vågade inte ens åka med dem FRA-tenerife.
Lider med dig. Hoppas den värsta traumatiska känslan lagt sig.
 
Jag flög nyss med Condor i en Boeing 767-300 från Fortaleza till Frankfurt i ekonomiklass. Jag tycker inte att det var en mycket sämre upplevelse än att flyga i en typisk flag carriers ekonomiklass. Det kostade pengar att få hörlurar (öronsnäcksvariant) men det var standardkontakter så jag är ganska säker på att man kan använda sina egna. Premiumutbud utav filmer och TV-serier i in-flight entertainment kostade 8 Euro att låsa upp, men man fick gratis tillgång till musik och en del filmer och TV-serier. När jag kollade min bokning på Lufthansas Manage My Booking så stod det att inga måltider skulle ingå, men det var fel, det ingick typisk ekonomiklassmiddag och en lite väl fattig frukost (blandade frukter, en bulle och ett par skivor ost och en skiva ost) och alkoholfria drycker var gratis. En annan sak som också var lite förvirrande var hur mycket incheckat bagage som ingick, på min bokningsbekräftelse stod 1 väska, men på en automatiskt genererad flygtidsändringsbekräftelse från Amadeus stod det 2 väskor. När jag skulle checka in online blev jag omdirigerad till Thomsons hemsida och där stod det att det var 1 väska som gällde. Jag fick ringa Condor och fråga vad som gällde och de sa 2 väskor och det var inga problem att checka in 2 stycken.

Det var totalt omöjligt att uppgradera med Miles & More-miles, trots att de ropade upp i högtalaren i flygplanet att man kunde uppgradera till businessclass för lite drygt 600 Euro. Jag provade att ringa Miles & More 2 gånger flera veckor innan avgång (de sa att min bokningsklass inte var uppgraderingsbar), jag pratade med 2 olika incheckningsagenter, jag ringde Condor efter jag hade checkat in på flygplatsen och jag frågade kabinpersonalen ombord, men det var som sagt helt omöjligt.
 
Last edited:
Jag flög nyss med Condor i en Boeing 767-300 från Fortaleza till Frankfurt i ekonomiklass. Jag tycker inte att det var en mycket sämre upplevelse än att flyga i en typisk flag carriers ekonomiklass. Det kostade pengar att få hörlurar (öronsnäcksvariant) men det var standardkontakter så jag är ganska säker på att man kan använda sina egna. Premiumutbud utav filmer och TV-serier i in-flight entertainment kostade 8 Euro att låsa upp, men man fick gratis tillgång till musik och en del filmer och TV-serier. När jag kollade min bokning på Lufthansas Manage My Booking så stod det att inga måltider skulle ingå, men det var fel, det ingick typisk ekonomiklassmiddag och en lite väl fattig frukost (blandade frukter, en bulle och ett par skivor ost och en skiva ost) och alkoholfria drycker var gratis. En annan sak som också var lite förvirrande var hur mycket incheckat bagage som ingick, på min bokningsbekräftelse stod 1 väska, men på en automatiskt genererad flygtidsändringsbekräftelse från Amadeus stod det 2 väskor. När jag skulle checka in online blev jag omdirigerad till Thomsons hemsida och där stod det att det var 1 väska som gällde. Jag fick ringa Condor och fråga vad som gällde och de sa 2 väskor och det var inga problem att checka in 2 stycken.

Det var totalt omöjligt att uppgradera med Miles & More-miles, trots att de ropade upp i högtalaren i flygplanet att man kunde uppgradera till businessclass för lite drygt 600 Euro. Jag provade att ringa Miles & More 2 gånger flera veckor innan avgång (de sa att min bokningsklass inte var uppgraderingsbar), jag pratade med 2 olika incheckningsagenter, jag ringde Condor efter jag hade checkat in på flygplatsen och jag frågade kabinpersonalen ombord, men det var som sagt helt omöjligt.
Jämfört med SAS plus OSL LPA i en sunkig 737.a verkar detta vara rena paradiset
 
Jag flög till Tobago med Condor. Kunde göra en upgrade till business för en bra peng. Service och mat var jämförbar med LH Business. Sköna stolar och IFEn ingick.
Dom säljer upgrade på nätet men blir billigare vid incheckning och säljs även vid gate i FRA
 
Fast jag flög longhaul (Fortaleza ligger i Brasilien) och det var widebody-flygplan så jag vet inte om det kan jämföras med att flyga intra-Europe i narrowbody-flygplan.
OK,
Dock drygt 5 1/2 flygtid till LPA och i Plus. Gammal uttjänt 737.a utan skärm, underhållning eller uttag överhuvudtaget.
Lådan bestod av självdöd iskall höna från Bjärehalvön. Misstänker att hon dött av den couscoussörjan under henne i lådan. Därtill totalt ointresserad cabinpersonal. osv. På såpass lång flygning och till det priset vi betalade är det inte OK
 
OK,
Dock drygt 5 1/2 flygtid till LPA och i Plus. Gammal uttjänt 737.a utan skärm, underhållning eller uttag överhuvudtaget.
Lådan bestod av självdöd iskall höna från Bjärehalvön. Misstänker att hon dött av den couscoussörjan under henne i lådan. Därtill totalt ointresserad cabinpersonal. osv. På såpass lång flygning och till det priset vi betalade är det inte OK

Det låter helt galet. Jag har en 2-4-1 voucher som bara gäller inom Europa och dessutom enbart med SAS som jag tänkt nyttja till Gran Canaria. Jag drar mig verkligen för att sätta mej i en 737 under 5 1/2 timme med risk att få en ytterligare person i stolsraden om jag inte köper loss mittstolen för 3000 kr extra. Det är alldeles för lång tid att sitta obekvämt och med dålig service med usel mat. Det är nästan så det är bättre att ta charter och köpa upp sej till deras ” finklass” som lär finnas på deras widebody flygplan.
 
Toppen