Jag flög nyss med Condor i en Boeing 767-300 från Fortaleza till Frankfurt i ekonomiklass. Jag tycker inte att det var en mycket sämre upplevelse än att flyga i en typisk flag carriers ekonomiklass. Det kostade pengar att få hörlurar (öronsnäcksvariant) men det var standardkontakter så jag är ganska säker på att man kan använda sina egna. Premiumutbud utav filmer och TV-serier i in-flight entertainment kostade 8 Euro att låsa upp, men man fick gratis tillgång till musik och en del filmer och TV-serier. När jag kollade min bokning på Lufthansas Manage My Booking så stod det att inga måltider skulle ingå, men det var fel, det ingick typisk ekonomiklassmiddag och en lite väl fattig frukost (blandade frukter, en bulle och ett par skivor ost och en skiva ost) och alkoholfria drycker var gratis. En annan sak som också var lite förvirrande var hur mycket incheckat bagage som ingick, på min bokningsbekräftelse stod 1 väska, men på en automatiskt genererad flygtidsändringsbekräftelse från Amadeus stod det 2 väskor. När jag skulle checka in online blev jag omdirigerad till Thomsons hemsida och där stod det att det var 1 väska som gällde. Jag fick ringa Condor och fråga vad som gällde och de sa 2 väskor och det var inga problem att checka in 2 stycken.
Det var totalt omöjligt att uppgradera med Miles & More-miles, trots att de ropade upp i högtalaren i flygplanet att man kunde uppgradera till businessclass för lite drygt 600 Euro. Jag provade att ringa Miles & More 2 gånger flera veckor innan avgång (de sa att min bokningsklass inte var uppgraderingsbar), jag pratade med 2 olika incheckningsagenter, jag ringde Condor efter jag hade checkat in på flygplatsen och jag frågade kabinpersonalen ombord, men det var som sagt helt omöjligt.