Randy Marsh
Medlem
Stänger alltid av mobiltelefonen, men iPaden (ej 3G) sätter jag bara flight mode och stänger locket på.
Absolut. Jeg slukker alt elektronisk udstyr.
Jeg har derudover en klar forventning om, at mine medpassagerer følger instruktionerne / reglerne ombord.
Slukning af alt elektronisk udstyr er blot en enkelt af flere instruktioner / regler som gives til samtlige passagerer inden takeoff.
Rygning er heller ikke tilladt under hele flyvningen– ej heller på lavatory. Skal jeg forstå nogle af trådens tidligere indlæg således, at en passager gerne må ryge en cigaret i sædet i 10 km’s højde? Sandsynligheden for at dette påvirker flysikkerheden er vel tilsvarende den af tændt elektronisk udstyr under start og landing. De fysiske lugtmæssige gener som cigaretrøg afstedkommer for visse passagerer, kan rimeligvis sidestilles med de psykologiske gener, som nogle passagerer måtte opleve, når en medpassager ikke følger reglerne med henblik på elektronisk udstyr.
Bordet må heller ikke være slået ned under start og landing. En nedslået bord under landing kan dårligt tænkes at påvirke flysikkerheden. Først efter det er gået galt. Jeg oplever dog aldrig, at passagerer ikke slår deres bord op inden landing. Hvorfor?
I tilfælde af en emergency skal nødudgange åbnes eller holdes lukket på personalets instruktioner. Hvis en passager ikke følger reglerne for elektronisk udstyr, så er det alt andet lige mindre sandsynligt, at vedkommende vil følge personalets instruktioner ved en nødsituation.
Jeg mener, at de som ikke følger reglerne, uafhængigt af berettigelsen af disse eller ej, ikke tager hensyn til alle andre medrejsende. Ignorering / overtrædelser af regler gør flyrejsen mere utryg.
Har varit med om samma situation som många beskriver, "viktiga personer" som sitter och skriver på datorn under start/landning fast flera tillsägelser. Sånt gör mig riktigt förbannad. Det må vara som så att elektroniken inte förstör nämnvärt men att folk inte förstår att det kan vara andra anledningar som ligger bakom reglerna. T.ex, vad händer om VIP 1 sitter och skriver under landning och noshjulet går sönder, flygplanet bromsar kraftigt och personens datorn flyger iväg och kanske träffa O-VIP i huvudet och gör denna medvetslös.
Det är tråkigt att folk i allmänhet inte förstår att vissa regler och bestämmelser finns där av en anledning.
Är det ingen som bryr sig om folk som är flygrädda? Jag kan tänka mig att varje potentiell fara adderar till deras flygrädsla.... Inte heller tror jag att dessa människor tänker helt rationellt, och räknar procentuell riskfaktor.
Tycker inte att min rätt till att ha mobilen påslagen är påfallande nog för att jag ska skrämma upp dessa människor.
Om det så bara är 0.0000000000001% chans för att något kan hända med planet, och endast en person som är flygrädd ombord, kommer jag stänga av min mobil.