Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

Jaha det var inte svårare än så :p har aldrig fått de förklarat för mig (har inte gjort nått vidare försök att förstå mig på det heller men) Inte för att jag hade tid att inspektera lappen innan jag kasta mig in i taxin, men jag tycker mig minnas att det stod något på 900 i den rutan.
Oavsett vad det står på klisterlapparna så åker jag numera aldrig annat än 020, kurir och taxi Stockholm!
Taxi kurir försökte dock ta 900kr i fast pris för en resa som ska kosta 500kr senast jag skulle hem från krogen

Kring 300 skall det stå som högsta jämförpris, annars blir du lurad....

Dina bolag är bra val, mina preferenser är:

1. Taxi Stockholm
2. Taxi Stockholm
3. Taxi Stockholm
4. Taxi 020
5. Taxi Kurir
6. Åka kommunalt
7. Promenera
8. Sverigetaxi (Taxi Transfer)

Mvh
/NotRyan

Jag följer samma regel också, grejen var att jag hade så himla bråttom att jag kasta mig in i första taxin jag såg. Det fanns ingen tid till att leta taxi. Jag hann med tåget med ca 20 sekunders marginal.
Dom där klistermärkena tycker jag kan vara väldigt svåra att tyda. Jag är ganska matematisk och smart av mig, men det känns som man behöver 30 högskolepoäng i Taxi-tariffer för att förstå sig på det där..

Räcker att läsa största och tydligaste siffran. Är den över ca 350 kr så är det en turbometer installerad i taxin. Sedan om dom ger 50 eller 100 kr rabatt för körning mellan kl 5 och 6 på tisdagsmorgonar eller kl 4 och 5 på onsdagsmorgonar känns inte riktigt relevant.

Använder bara Flygtaxi numera. Man skaffar ett konto där och bokar via inloggning på deras sida. Bekräftelse via mail och påminnelse via SMS. Funkar alltid. Man vet exakt vad det kostar och räkningen kommer i efterhand. Man får 100 Eurobonuspoäng per resa. 3100 poäng för september. Ända problemet är när man måste boka av en resa. Man måste ringa. Det går inte via hemsidan.

Jag har råkat ut för detta en gång i Vilnius, men det rörde sig om ett överpris på ca 25 lats till flygplatsen, så vi struntade i det. Taxametern började gå ca dubbelt så fort efter att vi stannat vid hotellet för att släppa av en person...

Vad gäller svensk taxi åker jag bara när det står under 350kr i jämförpris, och det har aldrig lett till några problem (annat än att jag betalat lite mindre någon gång då de kört bort sig på uppenbara omvägar).

Toppen