Jonas C
Medlem
F.ö. det är bra om någon filmar eftersom det är det bästa beviset vid ev. rättslig process.
Det är förvisso en sida av myntet. Men det är inte speciellt kul om filmen börjar spridas på internet...
F.ö. det är bra om någon filmar eftersom det är det bästa beviset vid ev. rättslig process.
Det är förvisso en sida av myntet. Men det är inte speciellt kul om filmen börjar spridas på internet...
Från T-centralen till Stockholm Östra, en taxifärd på 8min slutade på 370kr med Älvsjö Taxi. Hade det inte vart för att jag hade så bråttom till att hinna med sista tåget hem så hade jag hoppat ur taxin direkt när jag märkte att taxametern tickade i turbofart.
Anledningen att jag åkte taxi den sträckan berodde på att tunnelbanan (som gick med 30minuters trafik) hade blivit inställd.
Tack vare det kunde jag få tillbaks pengarna på resegarantin. (Annars hade jag väl fortfarande suttit och kastat förbannelser över honom)
Jag kände mig bra arg och dum som sponsra hycklaren när jag visste att man blir lurad.
"Nattaxa" kallade chaffisen det för..
Jo men i Sverige kan man ju faktiskt undvika sånt. Kolla klistermärket så ser man jämförpriset. Skiljer massvis mellan de olika taxiåkarna.... Fast.... Finns en enklare tumregel. Bojkotta friåkare och åk bara med de stora bolagen. Personligen åker jag BARA Taxi Stockholm och Taxi Kurir!
Säg det åt alla stackare som landar i Stockholm och blir påhoppad av chafförerna när man kommer ut från T5 :/
Jag följer samma regel också, grejen var att jag hade så himla bråttom att jag kasta mig in i första taxin jag såg. Det fanns ingen tid till att leta taxi. Jag hann med tåget med ca 20 sekunders marginal.
Dom där klistermärkena tycker jag kan vara väldigt svåra att tyda. Jag är ganska matematisk och smart av mig, men det känns som man behöver 30 högskolepoäng i Taxi-tariffer för att förstå sig på det där..
Jag följer samma regel också, grejen var att jag hade så himla bråttom att jag kasta mig in i första taxin jag såg. Det fanns ingen tid till att leta taxi. Jag hann med tåget med ca 20 sekunders marginal.
Dom där klistermärkena tycker jag kan vara väldigt svåra att tyda. Jag är ganska matematisk och smart av mig, men det känns som man behöver 30 högskolepoäng i Taxi-tariffer för att förstå sig på det där..
Det är väl inte särskilt svårt, det beräknas på samma sätt för alla. 10 km färd som tar 15 minuter, så det är ett väldigt lätt sätt att jämföra bolag. Det som står med störst text är det högsta priset (högsta tariffen)
Mvh
/NotRyan