Senaste nytt

Häng med: Jorden runt på 194 timmar

Öppet ja, greenfee 495 USD man kan boka en dag i förväg, vill man vara säker på en tid så måste man bo på något av hotellen kring banan i 2 nätter, sist jag kollade kostade det 670 USD natten, så det blir en dyr runda golf det....

Ouch! Dock ser jag på banor som denna som en slags hajj för golfare, har man bara hälsa och ekonomiska medel att spela en sådan bana ska man göra det en gång under livstiden :D

Den bana som smäller högst av de jag spelat än så länge är Els Club i Dubai följt av Black Mountain, inte superimponerande men det är ett work in progress =}

Gravt OT, åter på ämnet så verkar denna världsomsegling väldigt angenäm, det verkar som IAH är ett standardstopp för BC:are på den här typen av resor :D

Har precis kommit fram till Monterey och checkat in på InterContinental. Fick en trevlig rumsuppgradering. Ikväll blir det öl på Alvarado Street Brewery, anledningen till att jag åkt hit :). De vann guld på GABF (Great American Beer Festival) med en av sina öl för typ 2 veckor sedan. Ryktet säger också att jag kommer få en personlig leverans av Pliny ikväll eller imorgon :).
DSC_1263.JPG DSC_1262.JPG DSC_1261.JPG DSC_1260.JPG DSC_1257.JPG
American Airlines i US Airways express livery. Checkin i Houston var total kaos, de viste inte vad one world emerald var för något, tyckte att jag skulle betala för incheckad väska mm. Flighten var helt full meddelades i gaten, ändå bara halvfullt på planet. Hade seq 183 på ett plan med betydligt färre platser (A320) hur nu det gick till.
DSC_1256.JPG
Benutrymmet är i alla fall bättre än på BA business i Europa även om stolen inte var av senaste modell. Bilden är från 10A på en CRJ900.
DSC_1255.JPG

Inser att jag varit rätt kass på att ta bilder de sista dagarna. Får bli en bilduppdatering på lite av vad jag gjort, har i och för sig inte gjort så mycket mer än att se på MLB slutspelet, NFL och druckit öl :)
Ni får ursäkta den dåliga kvalitén då många bilder tagits i mörker.

ANA B777-300ER, First, Tokyo Narita - Houston
DSC_1228.JPG
Amuse eller vad det kallas, det gröna bollen innehöll lax och var god, resten var inget som tilltalade mig.

DSC_1231.JPG
Förrätt, hade valt caviar-alternativet.Ogillar dock musslor så jag åt mest caviar och bröd :)

DSC_1232.JPG
Huvudrätt, någon form av kalv som smakade riktigt bra. Saknade dock potatis till eller något liknande. Köttbiten var dessutom rosa i mitten, inte varje gång man får det ombord.

DSC_1233.JPG
Osttallrik som första efterrätt, smakade grymt bra.

DSC_1234.JPG
Min andra efterrätt fick bli äppelpaj med vaniljglass och grädde.

DSC_1236.JPG
Avslutade middagen med lite cola, grönt te och Hibiki 21 årig whisky.

Gjorde även ett "tappert" försök att fota den magiska soluppgången. Himlen färgades nästan helt röd precis innan solen gick upp. Bilderna är dock av sämre kvalité.
DSC_1237.JPG
DSC_1239.JPG
DSC_1240.JPG

I Houston fick jag skjuts in till Hilton Americas som jag skulle bo på de närmsta 2 dagarna. Var där vid 10:30 ungefär och kunde checka in på en gång.
DSC_1241.JPG DSC_1242.JPG

Första kvällen gick jag till baren Flying Saucer Draught Emporium som var det enda jag kunde hitta i downtown. Visade sig att Astros spelade och tydligen tog jag bara ett kort. Väldigt tråkig beerflight med öl man redan testat.
DSC_1243.JPG

Dag 2 bestämde jag mig för att besöka The Hay Merchant (efter tips från en vän) och jag blev inte besviken.
Beställde en vanlig Uber som kostade ca 15$ och sen var det några riktiga toppar vad det gäller öl och en grym burgare.

DSC_1247.JPG
Stone Enjoy By 31/10/2015

DSC_1249.JPG
Stone RuinTen samt hamburgaren

DSC_1250.JPG
Närbild på hamburgaren

DSC_1252.JPG DSC_1253.JPG
Utbudet på öl var grymt bra, synd man inte hade mer tid att testa mer.
Tog en Uber X tillbaka och den kostade bara 8$.

Imorse var det dags att åka ut till Houston, samma snubbe som körde mig till puben igår hämtade mig idag också, hade dock beställt en Uber X till flygplatsen och priset var ca 30$. Inte bästa vädret i Houston, regnade dock inte men planet var blött i alla fall, nytvättat?
DSC_1254.JPG

Nu är jag som sagt framme i Monterey och om 2 timmar ska jag möta upp lite locals för att byta öl och dricka massa öl på Alvarado Street Brewery!

Vill minnas att det var bra sliders på puben snett över gatan från IC
Har för mig jag fått tips om det innan, blir säkert en anledning att stanna där :)

Skön sista bild. Fy f*n så skabbigt.
Ja det var inte frächaste planet direkt. Prio boarding och benutrymme var det enda som var bra typ.
Vi ska nog vara glada hemma i Sverige att det trots allt är högre kvalité där för det mesta jämfört med inrikes USA på en del flighter.

Sculpin är en skaplig IPA tycker jag!
Sculpin är riktigt bra, framförallt "färsk" på fat, gillar dock de flaskorna som finns på bolaget också. Det jag menade med tråkigt är att de flesta av dessa går att få tag på hemma i Sverige.
Green Flash West Coast IPA är också grym, det är inte samma som funnits hemma på systemet dock. Denna är mycket bättre, den på systemet har bryggts i Europa någon stans har jag för mig.

Toppen