Senaste nytt

Hämta ut bagage i Kuala Lumpur

Glenn E

Medlem
Ha gott om tid för bytet. Sist vid 4 på eftermiddagen tog det mig över en timma att gå genom immigrationen.
Om ni flyger Businessclass finns en särskild kö som går mycket snabbare.
 

Brandten

Medlem
Jo det har jag koll på, men det tar ju inga 20minuter taxi däremellan väl?
Jo Taxin tar minst 20 minuter då man på kartan måste ut från KUL (KLIA) området och via motorvägen till KLIA2 (gamla terminalen) på annat flygplatsområde.
Tåget tar 3 minuter mellan terminalerna och väskorna måste plockas ut. Gjorde samma trip i November från Turkish Airlines till Malaysian Airlines.
 

v00peter

Medlem
Tack för informationen, väldigt bra att få informationen ni ger nu innan resan, så att det blir mindre frågetecken och förvirring när man kommer till KUL. Verkar f.ö. som att tåget inte går för stunden, utan de har bussar som kör istället, men de skall bara ta 10 minuter, så det ska nog gå fint. Vi flyger i business till KUL och landar 16.40, men då kanske man klarar sig lite lindrigare undan om det finns business-kö vid immigration. Samtidigt, vi flyger inte från KUL förrän 20.40, så vi ska nog hinna utan problem.
 

Kimmen00

Medlem
Behöver lite input från er som flyger mer internationellt än vad jag gör. Om ca 3 veckor flyger jag med familjen till Kuala Lumpur med Turkish för att mellanlanda och sedan fortsätta med Air Asia till Thailand. Jag misstänker att det inte går att checka in väskan (vi har bara en väska) så att väskan flyttas över till Air Asia i Kuala Lumpur från Turkish, utan jag måste hämta ut den incheckade väskan, gå till Air Asia och checka in mig själv och väskan. Stämmer det? Och om så är fallet, är det tillräckligt att jag går ut och hämtar väskan och checkar in den och mig, och att övriga familjen (fru och två barn) är kvar inne på flygplatsen. Eller behöver vi alla köra rundan med att gå ut och in tro?
Hoppas ni har ordentligt med tid. Senast (julas) när vi skulle in var det helt galen kö till passkontrollen. Som businessclass passagerare finns det en egen kö men tog ändå typ 40 min. För ekonomipassagerare var det 100 tals meter kö..
 
Är i Malaysia just nu och kan bara bekräfta att det finns en business kö till immigration. Dock dåligt skyltat men det var noll kö när vi landade i onsdags. Men säkert > 1 h kl i den vanliga kön. Vi hamnade där först men sen upptäckte vi av en slump business immigration. Det gick transferbussar från klia 2 till klia 1 med noll väntetid när vi landade med Turkish 17.05 mycket smidigt på alla sätt. Dock dök inte våra väskor upp på kul vilket jag hoppas det inte händer er.
 
Toppen