Senaste nytt

Hämta ut bagage i Kuala Lumpur

v00peter

Medlem
Behöver lite input från er som flyger mer internationellt än vad jag gör. Om ca 3 veckor flyger jag med familjen till Kuala Lumpur med Turkish för att mellanlanda och sedan fortsätta med Air Asia till Thailand. Jag misstänker att det inte går att checka in väskan (vi har bara en väska) så att väskan flyttas över till Air Asia i Kuala Lumpur från Turkish, utan jag måste hämta ut den incheckade väskan, gå till Air Asia och checka in mig själv och väskan. Stämmer det? Och om så är fallet, är det tillräckligt att jag går ut och hämtar väskan och checkar in den och mig, och att övriga familjen (fru och två barn) är kvar inne på flygplatsen. Eller behöver vi alla köra rundan med att gå ut och in tro?
 

palmen

Moderator
Utan att veta men jag gissar ni behöver gå åt allihopa. Air Asia flyger väl dessutom från en helt annan terminal och någon air side transfer till LCC känner jag inte till.

Att ni skulle få checka in väskan hela vägen ser jag som i stort sett helt omöjligt. Dessa LCC bolag tjänar mycket pengar på folks bagage så de lär inte tillåta att man rundar det.
 

Sullon

Medlem
När jag senast flög med Air Asia från Kuala Lumpur så visade det sig att de flög från en helt annan flygplats än KL:s stora. Blev svettigt men en paniktaxi i 20 min löste det problemet. Vet inte om Air Asia har flyttat in på riktiga flygplatsen.
 

Rickard_O

Medlem
När jag senast flög med Air Asia från Kuala Lumpur så visade det sig att de flög från en helt annan flygplats än KL:s stora. Blev svettigt men en paniktaxi i 20 min löste det problemet. Vet inte om Air Asia har flyttat in på riktiga flygplatsen.
När jag flög med dom 2019 flög dom från KUL.


1679302590868.png
 

v00peter

Medlem
Tack för engagemang. Det ser ut som att Turkish landar på terminal 1 och AirAsia flyger från Terminal 2. Går skyttelbussar mellan terminalerna som ska ta 10 minuter.
 
Utan att veta men jag gissar ni behöver gå åt allihopa. Air Asia flyger väl dessutom från en helt annan terminal och någon air side transfer till LCC känner jag inte till.

Att ni skulle få checka in väskan hela vägen ser jag som i stort sett helt omöjligt. Dessa LCC bolag tjänar mycket pengar på folks bagage så de lär inte tillåta att man rundar det.
Precis och ni ska vidare ifrån KLIA 2 som är en egen terminal precis bredvid KLIA. Ta ut väskorna och ta sedan tåget mot KLIA 2 (ca 2 minuter) och det är gratis transport mellan KLIA och KLIA 2
 
När jag senast flög med Air Asia från Kuala Lumpur så visade det sig att de flög från en helt annan flygplats än KL:s stora. Blev svettigt men en paniktaxi i 20 min löste det problemet. Vet inte om Air Asia har flyttat in på riktiga flygplatsen.
Tåget är gratis mellan KLIA och KLIA 2 ;), tar 2 minuter ;)
 
Toppen