Senaste nytt

Hälsodeklaration Mexiko?

Det är bedrövligt, nu får jag felmeddelande för födelsedatum och kön. Det är speciellt intressant med kön för där finns bara en rullista med 3 alternativ och att välja "Hombre" är inte ok. Jag har provat både spanska och engelska sidorna och både mobil- och webbversionen.

Det är bedrövligt, nu får jag felmeddelande för födelsedatum och kön. Det är speciellt intressant med kön för där finns bara en rullista med 3 alternativ och att välja "Hombre" är inte ok. Jag har provat både spanska och engelska sidorna och både mobil- och webbversionen.
Jag känner med dig. När jag var tvungen att fylla i den igen på MEX så fanns det en QR-kod där det blev som en app. Den var mycket lättare att fylla i. Men gör inte fel för det går inte att backa. Då måste man börja om från början. Se om du kan hitta dit.
Digitalisering är en utmaning.

Jag har en inbokad resa till Mexico och kunde ladda ner denna blankett via American Airlines (inloggat läge). Tänker at den kanske kan hjälpa någon som har problem med onlineförmuläret.

Attachments

• Cuestionario_de_viajero.pdf
    430,8 KB · Visningar: 222
Det är bedrövligt, nu får jag felmeddelande för födelsedatum...
De har tydligen ändrat rubriken från födelsedatum till ålder (men senast ifyllda födelsedatum var ändå ifyllt by default i fältet efter att jag loggade in). Så fyller man i sin ålder istället för födelsedatum så fungerar det bra. Jag får sätta på mig dumstruten och ställa mig i skamvrån för att jag inte läste rubriken ordentligt...:(

De har tydligen ändrat rubriken från födelsedatum till ålder (men senast ifyllda födelsedatum var ändå ifyllt by default i fältet efter att jag loggade in). Så fyller man i sin ålder istället för födelsedatum så fungerar det bra. Jag får sätta på mig dumstruten och ställa mig i skamvrån för att jag inte läste rubriken ordentligt...:(
När jag fyllde i den i somras var det ålder. Det var det som ställde till det. Det stod inget om vilket format de ville ha. Till slut skrev jag min ålder i siffror och det gick bra. Provade innan med ååmmdd, no success

Jag har en inbokad resa till Mexico och kunde ladda ner denna blankett via American Airlines (inloggat läge). Tänker at den kanske kan hjälpa någon som har problem med onlineförmuläret.

Denna blankett fyller man i på en minut, om nu någon har problem med online funktionen. Dock ingen som var intresserad av den när jag väl kom till Mexico.

När man skulle åka hem fanns skyltar med en Q R-kod man skulle skanna. Fungerade inte. Personalen hade papperskopior som man fyllde i, endast ett fåtal frågor. Ligger kvar i kabinväskan fortfarande...........

Fyllde inte i den förr förra veckan när vi åkte till Mexico (med Lufthansa)
Ingen frågade efter den vid incheckning eller vid arrival.

Fyllde inte i den förr förra veckan när vi åkte till Mexico (med Lufthansa)
Ingen frågade efter den vid incheckning eller vid arrival.
så var det för mig med efter jag lagt ner massor av tid på att få en QR-kod- Men när jag åkte inrikes så var det viktigt men då fick jag fylla i pappersvarianter (lättare). När jag sedan skulle ut ur landet var jag tvungen att fylla i digitalt och då var de stenhårda. Men fick då hjälp på plats. Även hon hade problem

Toppen