Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

WongHauw

Medlem
Det finns en gräns hur mycket danskt rågbröd (och Lurpak-smör) man tolererar. Lär har varit fjärde gången idag. Frukosten på ARN-CPH, loungen på Kastrup, lunchen på flyget och nu mellanmålet. Lär klara mig utan tills det är dags för nästa resa med SAS om sisådär sex månader. Det finns också en gräns hur mycket konstig bulgurliknande spannmål blandad med morötter, picklad rödlök och, OBS, OBS!, äppelbitar (?!) man kan äta. Första försöket räcker mer än väl.

Landning om en timme. Ugh.
 

stopover

Medlem
Gårdagens bild från KL913 vid Siciliens norra kust, 10 minuter innan landning till Catania Fontanarossa (CTA). B582D268-F271-48E9-9536-A72E5B6606DA.jpeg
 

aruba1

Medlem
Hälsningar från SK1841 mellan ARN-FCO. Svensk besättning med trist attityd som talar om för mig vid beställning att enbart tre alkoholhaltiga drycker ingår per person. Frågade om de är helt säkra på det? Då svarade dem följande: "just det, du sitter inte i Plus". Flyger i vanliga fall från CPH och där har jag än så länge inte stött på denna attityd.
IMG_0418.jpg
 

M.K

Medlem
@aruba1 Otroligt, jag har aldrig varit med om detta med tre drycker och har även flugit från ett antal turistdestinationer inklusive Kanarieöarna. Inga problem häromdagen heller i +.

Skulle detta även implementeras för min charm får det bli minus framöver söderut som EBD. :D
 
Last edited:

aruba1

Medlem
@aruba1 Otroligt, jag har aldrig varit med om detta med tre drycker och har även flugit från ett antal turistdestinationer inklusive Kanarieöarna. Inga problem häromdagen heller i +.
Vi hade inte avsikt att dricka så mycket - en GT och en flaska rödvin. Tyckte att det var en onödig kommentar de fällde. Hade sannolikt otur. Vänder mig inte så mycket mot själva sakfrågan om alkoholhaltiga eller inte, utan snarare mot tillrättavisade attityd. Detta skulle aldrig inträffa på varken LO, LX eller LH ;)
Edit: första gången detta inträffar för min del…
 
Last edited:
Toppen