Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Linmet

Medlem
Cognac på Tk182 mot istanbul för några timmar sen. Matchen kunde ses live utan problem.

Eftersmaken var dock bitter…. :( 5A6E3679-BADA-4CCE-874B-49CF63459F7D.jpeg
 

Dawes

Medlem
Retroaktiv hälsning från DY4397 med destination CHQ. Bokade billigaste möjliga pch endast tillägg för kabinväska.
Strax under 1500 ToR.
Fick plats 15c och hade 3 tomma rader framför och 2 bakom, nödutgångarna bemannades dock inför start.
Totalt runt 40-50 ombord, servering som vanligt.
Vi kom iväg några minuter tidigt och landade en kvart sent
Noggrann kontroll av test-intyg, id och plf vid ankomst, flera fick smärre problem och blev därmed av en slump utvalda för snabbtest på plats.
55566601b132fe81f8c90c35bd6c86e1.jpg
a1aacc48b127ef206a525aa981c7330a.jpg
 

Senator

Moderator
Just nu sitter familjen Senator på rad 1 D-F ombord SK1805 ARN-PMI. Vi trodde Junior skulle däcka vid gaten: trött och gnällig! Men den 3:e, 4:e och 5:e andningen kom när han insåg att det var dags efter 290 dagar för en flygresa. Nu sover han så sött på plats 1F.

SAS på sitt bästa och sämsta. Toppen purser med stenkoll på servicen. Ingen is till G&Tn, den ”glömdes” på Arlanda. Jag trodde inte 3-regeln gällde till Palma, men det var klara direktiv och ett hemmagjort system för att hålla koll på hur många alkoholhaltiga man har konsumerat Inte att det spelar någon roll för mig.

16 rader med Plus och väldigt få lediga platser. Kul för SAS!
 

WongHauw

Medlem
Så konstigt att vara i luften igen…

På SAS Wi-Fi någonstans sydost om Island mellan Kastrup och Newark efter ett par veckor hos päronen för första gången i ett och ett halvt år.

Plus mestadels tomt, minus lite mer folk men då amerikanska gränsrestriktioner fortsätter (om inte två veckor i Kroatien, Turkiet eller Mexiko passar…) är det mestadels jänkare och oss som har familjemedlemmar med amerikanska pass.

Vi blev Covid-testade i Stockholm igår. Väldigt kaotiskt och mycket folk som försökte tränga sig före i kön till den lilla lokalen, urgh. Men med SAS deal med Vaccina så får man PCR-testet för ett habilt pris med ca. 500 kr rabatt per person och stark kräkreflex. Mycket bättre än dealen som Finnair hade/har med lokala aktörer där en PCR-test skulle kosta typ 209 Euro…

Konstigt nog efterfrågades inte Covid-testet på Arlanda vid avgång. I gaten på CPH så fick man dock attestera på papper att man har fått negativt testresultat inom de närmaste 3 dagarna. Enda ställe där testresultat frågades (än så länge) var vid ankomst till SAS-loungen på Kastrup.
 

Senator

Moderator
Räcker det med pass till Palma eller måste någon Covid dokumentation redovisas?

Just nu, med fokus på just nu, är Stockholm Län tillsammans med ett antal andra regioner fritagna från kravet om ett Antigen-test. Vi hade bokat dessa idag men ställde in i söndags.

Man måste göra en online hälsodeklaration innan avresa.

Observera att vad som gäller ändras hela tiden. När (inte om, tror jag) Delta-varianten får tillräckligt fotfäste i Sverige innan utgången av juli kommer nog testkraven tillbaka.
 

WongHauw

Medlem
Inte dubbla drycker?! Man måste ju komma ihåg att stacka på sig för hela resan när man reser i plus :O
Det är där man ser att man inte längre är plusvan… :D

Fick nötter och min dricka och först när vagnen hade gått förbi tänkte jag vad ska jag dricka till kycklingpastan :oops:
 
Toppen